Auteur Topic: Aflevering 9> ruzie en rel?  (gelezen 7183 keer)

Offline Nina00

  • Forumlid
Aflevering 9> ruzie en rel?
« Gepost op: 9-05-2004, 20:09:37 »
Nog eventjes en we kunnen ons weer vastkluisteren aan de buis.... ben erg benieuwd hoe de spanningen onderling zijn, al hoop ik dat het nu iets meer om de show in plaats van de ruzie's gaat....  see you at 21.30 for aftertalk!


Offline Grace

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9> ruzie en rel?
« Reactie #1 Gepost op: 9-05-2004, 21:47:30 »
Wat een geweldig mooi land is Mongolië toch.....het landschap en die ger's...adembenemend! Zou er zo naar toe gaan!
Alleen die mensen zijn een stuk minder gastvrij,qua lften dan, als de Russen. Ze willen er geld voor, terwijl je die Russen niet hoorden klagen over de centen voor de benzine.
That's all

Offline LC

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveble Child
Re: Aflevering 9> ruzie en rel?
« Reactie #2 Gepost op: 9-05-2004, 21:51:09 »
Fantastische aflevering. Eventjes geen gezeur over ruzies, maar gewoon wel lekker het competitie-element erin. Helemaal fantastisch vond ik het toen R&C nog 2de binnenkwamen. IK ben misschien geen fan van ze. Maar beter dan Jeske en Elias(No Hard Feelings)

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Aflevering 9> ruzie en rel?
« Reactie #3 Gepost op: 9-05-2004, 21:55:11 »
Ik denk dat het geen kwestie van gastvrijheid is Grace. Mongolie heeft het economisch heel zwaar. Door het weinige vervoer op de steppen, zal er een soort van erecode zijn onder de bevolking, dat ze iedereen meenemen die langs de weg staat, maar dat het ook de gewoonte is om daar elkaar voor te betalen.
Door de taalproblemen is het niet duidelijk geworden bij de liftgevers dat het om een spel ging. Bovendien zien ze daar cameramensen bij, denken dus dat het voor een TV opname is. Ze verwachten misschien niet dat het de bedoeling is voor niets te rijden.....euhhhh denk ik ???


Maar wat was het allejezus spannend deze aflevering. Mijn hemel ik zat op het puntje van mijn stoel. terecht dat R&C geklopt zijn door R&H. Het is zooooo jammer dat Reinier elke keer weer de mensen van het land zo respectloos behandelt als hij zijn zin niet krijgt. hoorde ik hem niet schelden op één van hen. Achterlijke Mongool!! of zo iets. Dat doe je toch niet!!!!
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Buzzy

  • Winnaar pixelprikken PE2005
  • Forumlid
Re: Aflevering 9> ruzie en rel?
« Reactie #4 Gepost op: 9-05-2004, 21:55:34 »
Idd een hele mooie aflevering en Mongolie is echt heel mooi!  ::ok::
Ik stoor me alleen zo vreselijk aan dat ge-klo***ak van Reinier!!!  ::niet-ok::
To bee or not to bee...........

Offline Grace

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9> ruzie en rel?
« Reactie #5 Gepost op: 9-05-2004, 22:18:07 »
Ik denk dat het geen kwestie van gastvrijheid is Grace. Mongolie heeft het economisch heel zwaar. Door het weinige vervoer op de steppen, zal er een soort van erecode zijn onder de bevolking, dat ze iedereen meenemen die langs de weg staat, maar dat het ook de gewoonte is om daar elkaar voor te betalen.
Door de taalproblemen is het niet duidelijk geworden bij de liftgevers dat het om een spel ging. Bovendien zien ze daar cameramensen bij, denken dus dat het voor een TV opname is. Ze verwachten misschien niet dat het de bedoeling is voor niets te rijden.....euhhhh denk ik ???



Gastvrijheid was ook niet helemaal de goede benaming.....want de mensen zijn wel degelijk gastvrij als het om overnachtingen gaat. Maar qua liften is het inderdaad een heel ander verhaal....en dan die ene mongoolse man die bijna de tas van Hans te pakken had en daarna nog zei: Nooit geweten dat die buitenlanders zo zouden zijn. Ofzoiets dergelijks......
That's all

Offline Miks

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow me
Re: Aflevering 9> ruzie en rel?
« Reactie #6 Gepost op: 9-05-2004, 22:25:11 »
Ja, het was me 't afleveringetje wel! Helemaal geen geruzie tussen de koppels en veel beelden van het landschap en het leven in Mongolië.
Can see it was like a land,
for another road they've done.
Escaping to surviving,
and left the road they're on.
"MP Gang - Future Gun"

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Aflevering 9> ruzie en rel?
« Reactie #7 Gepost op: 9-05-2004, 22:25:38 »


Gastvrijheid was ook niet helemaal de goede benaming.....want de mensen zijn wel degelijk gastvrij als het om overnachtingen gaat. Maar qua liften is het inderdaad een heel ander verhaal....en dan die ene mongoolse man die bijna de tas van Hans te pakken had en daarna nog zei: Nooit geweten dat die buitenlanders zo zouden zijn. Ofzoiets dergelijks......

Daaruit blijkt dacht ik juist dat ze vonden dat deze buitenlanders een soort gewoonte binnen Mongolië niet respecteerden. Die man zei ook nog: Als wij met iemand meerijden dan betalen we daar voor. Er zal geen openbaar vervoer bestaan op de steppen. ;) Hij wilde gewoon de benzine betaald krijgen, en dat gebeurde niet. Wie weet kost hem dit 2 dagen eten nu of zo?? Je weet het toch niet??
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Miks

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow me
Re: Aflevering 9> ruzie en rel?
« Reactie #8 Gepost op: 9-05-2004, 22:30:08 »
In Mongolië is het blijkbaar een gewoonte om te betalen voor een lift. Ze weten echter niet dat het voor buitenlanders niet altijd vanzelfsprekend is om te betalen voor een lift. Als je betaald voor een lift dan kan ik t ook niet meer zo sterk lift noemen.

Dus van beide kanten werd er weinig rekening gehouden met elkaars gewoonten, vooral door onwetendheid daarover.
Can see it was like a land,
for another road they've done.
Escaping to surviving,
and left the road they're on.
"MP Gang - Future Gun"

Offline Nina00

  • Forumlid
Re: Aflevering 9> ruzie en rel?
« Reactie #9 Gepost op: 9-05-2004, 22:55:22 »
Tja, ik dacht, Hans die mept er zo even op hahaha, nee joh, 't was wel erg spannend! Toch gun ik R & C een finaleplaats omdat ze zich staande hebben gehouden tussen al dat gezeur van de groep door... maar we wachten met spanning af!

ps; elias op een paard, dat is pas grappig!

Offline Miks

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow me
Re: Aflevering 9> ruzie en rel?
« Reactie #10 Gepost op: 9-05-2004, 23:31:01 »
Ja, Elias vond het echt niet leuk, leuk om te zien! Hij was zelfs bang he?

Can see it was like a land,
for another road they've done.
Escaping to surviving,
and left the road they're on.
"MP Gang - Future Gun"

Offline hAgAr

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just Cruisin'
Re: Aflevering 9> ruzie en rel?
« Reactie #11 Gepost op: 10-05-2004, 10:50:10 »
Ja, Elias vond het echt niet leuk, leuk om te zien! Hij was zelfs bang he?

Wat nou bang ! Deze vent faked alles. Hij had hoogtevrees en klimt als een "berggeit" de berg op. Hij zegt echt angst voor paarden te hebben en rijdt er zo mee weg.

Hij faked alles, volgens mij zijn de tattoo's ook niet echt :)

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Aflevering 9> ruzie en rel?
« Reactie #12 Gepost op: 10-05-2004, 11:20:36 »



Hij faked alles, volgens mij zijn de tattoo's ook niet echt :)

Plakplaatjes bij de kauwgom  :P


Ik vond de aflevering niet zoveel aan qua spel, maar de plaatjes waren weer geweldig!  :D

Offline Miks

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow me
Re: Aflevering 9> ruzie en rel?
« Reactie #13 Gepost op: 10-05-2004, 11:21:20 »
hehe, die indruk krijg ik ook wel eens. t is een raar figuur die Elias.
Can see it was like a land,
for another road they've done.
Escaping to surviving,
and left the road they're on.
"MP Gang - Future Gun"

Offline P.E.-Fan

  • Forumlid
Re: Aflevering 9> ruzie en rel?
« Reactie #14 Gepost op: 10-05-2004, 15:37:33 »

Maar wat was het allejezus spannend deze aflevering. Mijn hemel ik zat op het puntje van mijn stoel. terecht dat R&C geklopt zijn door R&H. Het is zooooo jammer dat Reinier elke keer weer de mensen van het land zo respectloos behandelt als hij zijn zin niet krijgt. hoorde ik hem niet schelden op één van hen. Achterlijke Mongool!! of zo iets. Dat doe je toch niet!!!!

Reinier gaat inderdaad niet al te beleefd om met de mensen (understatement)maar ik vind het juist jammer dat R&C het niet gehaald hebben, het had er de spanning lekker in gelaten, en had iedereen nog kansen gehad. Nu gaan R&C alleen maar door, als ze winnen EN als H&R tweede worden. bij elke andere volgorde gaan J&E door. En je hebt nu natuurlijk kans dat bij een soortgelijke finish volgende week, H&R bepalen tegen wie ze in de finale willen staan, en dus wel (of juist niet) voor de winst gaan. Maar goed, dat is vaak zo met een punten-system (net als in een competie, die beslist is voordat de laatste wedstrijd is gespeeld)

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9> ruzie en rel?
« Reactie #15 Gepost op: 10-05-2004, 16:02:32 »
H&R bepalen tegen wie ze in de finale willen staan, en dus wel (of juist niet) voor de winst gaan.

Als H&R tegen J&E in de finale willen staan is dat het enige waar ze iets ana kunnen doen: achterover hangen en niet bewegen. Laatste worden dus.

Als H&R graag tegen R&C willen spelen, moeten ze per se tweede worden en J&E laatste en dat is een stuk lastiger, want dat heb je niet zelf in de hand.
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Aflevering 9> ruzie en rel?
« Reactie #16 Gepost op: 10-05-2004, 16:51:21 »
Je zag in het voorstukje ook dat H&R juist aan het pushen waren dat ze moesten opschieten. Misschien dat ze zelf toch nog voor de overwinning gaan (amulet!!) en dan maar afwachten wie er 2e wordt. Maar... ik hoop echt dat naast H&R J&E in de finale komen!

Het gekke is: voordat PE begon is er een interview geweest (RTL Boulevard??) met Jeske en Elias over PE. Ze vroegen ook: wie gaat er winnen?? En toen deden J&E erg geheimzinnig. Wat ik zo gek vind: waarom interviewen ze J&E wel, maar R&C niet?? Conclusie (die ik eruit trek): Jeske en Elias hebben gewonnen!!

en dat zou toch wel super cool zijn  ::jaja::
I got that tunnel vision going through my  head

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9> ruzie en rel?
« Reactie #17 Gepost op: 10-05-2004, 16:55:06 »
Ik zou het het tofst vinden al H&R voor winst zouden gaan.
We zo sportief...

Met als bijkomstigheid natuurlijk dat als zij die etappe winnen dat J&E mee gaan naar China...
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline sabje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • FORZA!
Re: Aflevering 9> ruzie en rel?
« Reactie #18 Gepost op: 11-05-2004, 00:12:27 »
heb deze aflevering gemist en hoopte op de herhaling....niet dus!!!!Waarom net 5??????? ::niet-ok:: ::niet-ok:: ::niet-ok:: ::niet-ok::
Gelukkig is er dit forum nog en heb ik toch nog iets meegekregen.....