Auteur Topic: Liftwedstrijd rond de wereld, en liftersgids  (gelezen 2715 keer)

Offline danil

  • Forumlid
Liftwedstrijd rond de wereld, en liftersgids
« Gepost op: 11-04-2004, 20:48:42 »
Met enige verbazing zie ik dat een oud idee toch werkelijkheid is geworden. Jammer dat de BBC 8 jaar geleden er geen programma van wilde maken, maar met motorfietsen naar Jakutsk ging.
De route die jullie volgen is niet al te moeilijk en ik wens jullie veel plezier. Misschien is er af en toe gebrek aan verkeer vooral over de grens met China. Tips zullen jullie al reeds van het web geplukt hebben.

Daan Toner
auteur 'Europese Liftersgids'1996-2004

De lifterswedstrijd rond de wereld is ooit een idee geweest van Alexej die heel de wereld rond liftte (via Sint Petersburg, Jakutsk-Magadan-Anadyr, Anchorage, Panama, Andes, Buenos Aires, Spanje, Noorwegen, Sint Petersburg) in 1990. In 1997 zijn plannen gemaakt voor een wedstrijd ronde de wereld maar door slechte organisatie en onderlinge verdeeldheid kwam er niets van de grond. Mededingers waren leden van autostop.lt (liftersclub) en andere russische liftersclubs en enkele Belgen en Nedelanders, Amerikanen, Britten etc. Een draaiboek voor een TV programma is aangeboden aan BBC, maar die ging er liever met motorrijders opuit naar Jakustk.

edit: links verwijderd crew PE
« Laatst bewerkt op: 11-04-2004, 22:35:10 door mapel »

Offline Miks

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow me
Re: Liftwedstrijd rond de wereld, en liftersgids
« Reactie #1 Gepost op: 11-04-2004, 21:18:27 »
Ik zou niet weten waar je t over hebt...

mgoed, is "Lifwedstrijd rond de wereld" ook een programma ofzo? Aan de naam te zien is t dan Belgisch  :P

 ::zwaai::
Can see it was like a land,
for another road they've done.
Escaping to surviving,
and left the road they're on.
"MP Gang - Future Gun"