Auteur Topic: met zijn allen tegen 1  (gelezen 13679 keer)

Offline hAgAr

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just Cruisin'
Re: met zijn allen tegen 1
« Reactie #20 Gepost op: 15-04-2004, 12:41:06 »
Stel dat het complot werkt: HOE DAN VERDER ? Is iedereen dan ineens elkaars vriend ? Of gaan we weer van begin-af-aan beginnen en pikken ze dan een nieuw slachtoffer ?

De gangmaker in het smeden van complotten is overduidelijk Elias. Hij zal (mits Reinier en Clarinca er uit worden gewerkt, wat ik ten zeerste betreur) een volgend slachtoffer kiezen. Wie is dan het sterkste koppel, m.i. Hans en Rani. Er komt ook elke week een shot in de leader met de "ruzie" tussen Elias en Hans met de famous words van Elias: "Don't fuck me, Hans"
Nee, Hans mag niemand naaien maar dat mag Elias wel ! Schande !

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: met zijn allen tegen 1
« Reactie #21 Gepost op: 15-04-2004, 15:14:43 »
Het complot vindt plaats binnen de spelregels van het spel, dus ik snap niet wat er mis mee is. Reinier is hyperfanatiek (als dat een woord is) en dat is zijn goed recht en levert prachtig tv op, maar hij is zo ook een grote concurrent vor de anderen en daarom heel logisch dat ze hem het spel uit willen hebben.Bovendien kan een complot altijd handig zijn voor bv. het verwerven van amuletten.

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: met zijn allen tegen 1
« Reactie #22 Gepost op: 15-04-2004, 15:33:57 »
Het complot vindt plaats binnen de spelregels van het spel, dus ik snap niet wat er mis mee is.

Akkoord, maar is het niet uitvoeren van de opdracht ook binnen de spelregels?
Als dat zo is, weet ik er ook nog een paar en zou ik het spel nu moeiteloos kunnen winnen  >:D. Tenzij de spelleiding selectief is in het toestaan hiervan, maar dan ben ik volstrekt afhankelijk van de willekeur van spelleiding en zou ik stoppen.

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: met zijn allen tegen 1
« Reactie #23 Gepost op: 15-04-2004, 15:40:19 »
Ik denk dat je doelt op de spelregel: 'Je moet een blok aan het been zijn' Deze spelregel kan zo breed worden opgevat en op verschillende manieren worden uitgevoerd dat je niet kunt zeggen: Jij houdt je er wel aan en jij niet.

Offline Miks

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow me
Re: met zijn allen tegen 1
« Reactie #24 Gepost op: 15-04-2004, 16:42:09 »
Reinier is hyperfanatiek (als dat een woord is) en dat is zijn goed recht en levert prachtig tv op, maar hij is zo ook een grote concurrent vor de anderen en daarom heel logisch dat ze hem het spel uit willen hebben.

Ik vind dat degene die het best speelt het recht heeft om te winnen. Dan vind ik het zwak als je diegene er met harde hand uit moet werken om te winnen.
Can see it was like a land,
for another road they've done.
Escaping to surviving,
and left the road they're on.
"MP Gang - Future Gun"

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: met zijn allen tegen 1
« Reactie #25 Gepost op: 15-04-2004, 17:37:07 »
Ik denk dat je doelt op de spelregel: 'Je moet een blok aan het been zijn' Deze spelregel kan zo breed worden opgevat en op verschillende manieren worden uitgevoerd dat je niet kunt zeggen: Jij houdt je er wel aan en jij niet.
Dit klopt. Het is in dit geval alleen zo dat Elias heel openlijk heeft aangegeven zich niet aan de opdracht te houden. Vervolgens heeft hij ook anderen daar toe overgehaald. In veel spel(/wedstrijd) situatie's wordt hier dan tegen opgetreden.
Dat is hier niet gebeurd, dus geldt deze mogelijkheid ook voor anderen en is er meer mogelijk voor de deelnemers dan wat ik tot nog toe gezien heb.

Offline Liesje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: met zijn allen tegen 1
« Reactie #26 Gepost op: 15-04-2004, 19:27:43 »
Ik moet zeggen dat ik het met de meeste meningen hier wel eens ben;
* Reinier verkloot het bij iedereen,
* Elias is degene die besluit tot een complot, who the fuck is Elias...
Ik vraag me alleen steeds af in hoeverre de, ongeschreven, liftregels met dit spel te maken hebben...
Als je wel eens gelift hebt, dan weet je dat je inderdaad verderop gaat staan als er al iemand anders staat te liften. Ook het geld bieden voor een lift heeft niets te maken met het 'vrijbuiters-gevoel' wat om liften heen hangt.
Wat is jullie mening?
Zouden die lift-regels bij Peking Express ook moeten gelden? Zo ja, dan is het terecht dat mensen zo boos op Reinier zijn.
Aan de andere kant is het een spel waarbij een hoop geld te verdienen valt en ik geloof nooit dat de deelnemers verplicht zijn de lift-regels te voeren. In dat geval is Elias in mijn ogen gewoon iemand die niet tegen zijn verlies kan!
Ben benieuwd hoe anderen hier over denken.....
How do crazy people go through the forest? They take the psycho path.

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: met zijn allen tegen 1
« Reactie #27 Gepost op: 16-04-2004, 00:15:55 »
De opdracht is liftend van Moskou naar Peking te komen. En dat je dat als beste doet. Je hebt 2 euro per dag om in je onderhoud te voorzien. Als jij dat geld wil uitgeven voor een lift, dan zie ik daar absoluut geen probleem in.
Wat betreft de liftcodes. Tsja dat is een heikel punt. In een spel waar de opdracht is zo snel mogelijk naar het volgende punt te komen zou je denken dat het geoorloofd is om een lift voor iemands neus weg te kapen. In een voetbal wedstrijd is het toch immers ook zo, dat de bal zo snel mogelijk in het vijandig doel moet komen en probeer je ook de bal te onderscheppen en te voorkomen dat die bal verder komt, maar jij gaat als een speer met die bal naar het andere doel. Maar ook in een voetbalwedstrijd zijn regels. Je mag niet buiten spel staan. Anders geldt je doelpunt niet ( hier spreekt een voetbalanalfabeet overigens ::rofl::) Nou het op het verkeerde punt staan om een lift te pakken zie ik zelf ook een beetje als buitenspel staan. Geheel gevoelsmatig dat weet ik, want een regel is niet gesteld door de producers van PE. Strikt gezien hebben RenC dus geen regels overtreden. Gevoelsmatig vindt ik echter dat ze dat wel hebben gedaan. Echter het is de manier zoals zij het spel wensen te spelen. dat je het daar niet mee eens bent is ieders goed recht. Dat kan kwaad bloed opleveren van zowel je tegenspelrers als de kijkers, maar evengoed zou het mogelijk zijn het op die manier te winnen. Hun keus!!! ::tandpastasmiley::
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline P.E.-Fan

  • Forumlid
Re: met zijn allen tegen 1
« Reactie #28 Gepost op: 16-04-2004, 13:08:25 »
Inderdaad Mapel. Ik ben het met je eens, hoewel deze gehele discussie niet noodzakelijk zou zijn, als de organisatie van PE voor het begin DUIDELIJK gezegd had wat de regels waren, en wat er mag/niet mag en moet/niet moet.

Bijvoorbeeld : BLOK. houdt dat in dat je niet hoeft te helpen ? of houdt dat in dat je een lift moet wegsturen (tweeling) ? of houdt dat in dat je je mouwen opstroopt (Elias) ? of houdt dat in dat je alles saboteert ?

----------

Ik herken Ex.Rob een beetje, de producers kijken het aan, en als hen uitkomt, dan wordt er een bepaalde wending aan het spel gegeven.

Offline Vincent996

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: met zijn allen tegen 1
« Reactie #29 Gepost op: 16-04-2004, 13:43:47 »
Citaat
Ik herken Ex.Rob een beetje, de producers kijken het aan, en als hen uitkomt, dan wordt er een bepaalde wending aan het spel gegeven.
Dat klopt inderdaad. D'r worden dingen gewoon veranderd, dat zullen jullie zondag wel merken.  :-X

Offline hAgAr

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just Cruisin'
Re: met zijn allen tegen 1
« Reactie #30 Gepost op: 16-04-2004, 13:51:20 »

Dat klopt inderdaad. D'r worden dingen gewoon veranderd, dat zullen jullie zondag wel merken. 

En daar gaan we weer !! Tijdens een spel worden de regels gewijzigd. Moet ik eens proberen thuis. Zit je net lekker te Catannen mag je midden in het spel de regels aanpassen !!

Dit was tijdens Exp. Robinson een beetje anders. Toen de dames het idee (COMPLOT) hadden om één voor één de mannen er uit te werken greep de regie in, en gaf Robin de keuze om iemand immuniteit te geven. Als de mensen van de P.E.-regie kloten hadden gehad, dan hadden ze afgelopen etappe ook niet laten gelden. Ook hier was een COMPLOT.

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: met zijn allen tegen 1
« Reactie #31 Gepost op: 16-04-2004, 14:06:36 »

Dat klopt inderdaad. D'r worden dingen gewoon veranderd, dat zullen jullie zondag wel merken.  :-X


Ook dit soort dingetjes zijn een soort van spoilers. De Belgische kijkers hebben een eigen topic daarvoor. Niet persoonlijk bedoelt hoor  :)

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: met zijn allen tegen 1
« Reactie #32 Gepost op: 17-04-2004, 00:23:08 »


En daar gaan we weer !! Tijdens een spel worden de regels gewijzigd. Moet ik eens proberen thuis. Zit je net lekker te Catannen mag je midden in het spel de regels aanpassen !!

Dit was tijdens Exp. Robinson een beetje anders. Toen de dames het idee (COMPLOT) hadden om één voor één de mannen er uit te werken greep de regie in, en gaf Robin de keuze om iemand immuniteit te geven. Als de mensen van de P.E.-regie kloten hadden gehad, dan hadden ze afgelopen etappe ook niet laten gelden. Ook hier was een COMPLOT.

Door al die doordachte mensen die steeds complotten gaan smeden moeten ze steeds weer iets ander gaan verzinnen, hierdoor zou het weer voorspelbaar worden om op dit complot in te grijpen...Dus denken ze we doen dat niet..Kunnen ze op de Fora weer lalalalalala ::rofl::
Waarschijlijk verzinnen ze nog wel iets dus kiep koel ::vergroot::
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos