Auteur Topic: leuk programma, maar vreemde spelregels  (gelezen 3336 keer)

Offline findingnemo

  • Forumlid
leuk programma, maar vreemde spelregels
« Gepost op: 19-03-2004, 10:00:35 »

Ik vind het programma een stuk leuker dan ER ( tot nu toe dan ). Echt boeiend en interessant om te kijken maar.. de spelregels zijn een beetje raar. Ten eerste is het raar dat je niet na elk checkpoint punten krijgt, want sommige zijn bij het eerste checkpoint veel eerder dan bij het laatste en het is raar dat Hans en Rani ( ook al waren ze tweede ) als het ware een treinreis + 5 punten opgelegd krijgen zonder dat ze daarover zelf kunnen beslissen. Dat werkt waarschijnlijk alleen maar in hun nadeel, omdat ze twee keer eerste en een na eerste waren. 

Ik hoop echt dat ik me niet ga irriteren aan de stomme spelregels.

By the way.. echt lachen dat uitgerekend dat bekakte stel uit Wassennaar in die vieze kamer moesten overnachten.

"As long as there will be slaughterhouses, there will be wars"

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: leuk programma, maar vreemde spelregels
« Reactie #1 Gepost op: 19-03-2004, 10:09:28 »

Ik vind het programma een stuk leuker dan ER ( tot nu toe dan ). Echt boeiend en interessant om te kijken maar.. de spelregels zijn een beetje raar. Ten eerste is het raar dat je niet na elk checkpoint punten krijgt, want sommige zijn bij het eerste checkpoint veel eerder dan bij het laatste en het is raar dat Hans en Rani ( ook al waren ze tweede ) als het ware een treinreis + 5 punten opgelegd krijgen zonder dat ze daarover zelf kunnen beslissen. Dat werkt waarschijnlijk alleen maar in hun nadeel, omdat ze twee keer eerste en een na eerste waren. 

Ik hoop echt dat ik me niet ga irriteren aan de stomme spelregels.

By the way.. echt lachen dat uitgerekend dat bekakte stel uit Wassennaar in die vieze kamer moesten overnachten.



Het zal wel zorgen voor heel wat onverwachtte wendingen in de race. Ik had overigens wel het idee dat ze blij waren met die trein hoor.

Wat ik heb begrepen is dat ze voor ieder deeltraject punten krijgen. Van 8 tot 1 Afhankelijk van hun punt van binnen komst. Het tweede deeltraject dus weer  van 8 naar 1 punt. Dat wordt opgeteld en wat daaruit komt dat wordt de eindstand van die gehele etappe.

Maar ik kan het ook verkeerd hebben hoor ???...we zullen zondag wel zien.
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline findingnemo

  • Forumlid
Re: leuk programma, maar vreemde spelregels
« Reactie #2 Gepost op: 19-03-2004, 11:34:32 »

Ja, dat klopt, maar ik bedoelde punten voor elke dag. Hans en
Rani waren bijvoorbeeld als eerste binnen de eerste dag, maar omdat ze dat domme spel hadden verloren hadden ze er niks aan.
Dat vind ik erg onredelijk omdat ze wel een voorsprong hadden.

Dat ze zeker 5 punten krijgen kan ook een nadeel zijn omdat
ze waarchijnlijk meer punten hadden gekregen als ze zelf mochten reizen. Dus hun winst werkt in hun nadeel.Dat is niet
eerlijk.
"As long as there will be slaughterhouses, there will be wars"

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: leuk programma, maar vreemde spelregels
« Reactie #3 Gepost op: 19-03-2004, 13:25:28 »
Ik had overigens wel het idee dat ze blij waren met die trein hoor.
Hmm weet het niet. Ze vroegen nog wel van 'En wij kunnen dat ook niet doorgeven?' Waarop Roos lachend van nee schudde.

Citaat
Hans en
Rani waren bijvoorbeeld als eerste binnen de eerste dag, maar omdat ze dat domme spel hadden verloren hadden ze er niks aan.
Dat vind ik erg onredelijk omdat ze wel een voorsprong hadden.
En ze behouden die voorsprong ook, want ze mochten meteen doorliften. De winnaars van dat duel worden een eind verdergezet en krijgen eten en leuke slaapplaats enzo. De verliezers van dat spel krijgen idd niets, maar ze mogen wel meteen doorliften dus, terwijl de rest een straftijd van 2 uur moet uitzitten. Ze behouden dus een 2 uur voorsprong.

Wat betreft die trein en 5 punten. Dat brengt een extra wending aan het spel. Als je dat niet wil hebben, moet je maar proberen om niet tweedes te arriveren, maar aan de andere kant heb je dan ook het dilemma dat je zo niet eerst aan kan komen.