Auteur Topic: BELGISCHE KIJKERS: LEES EERST DIT TOPIC VOOR JE GAAT POSTEN! (spoilers v NL-ers)  (gelezen 58475 keer)

Offline herman43

  • Forumlid
Wat een pech Rink en Jorien zijn weg en wat ben ik daar blij mee want wat een arrogantie van met name Rink hij dacht echt de wijsheid in pacht te hebben. Vooral de manier zoals hij met de bevolking om gin heeft mij vele weken gestoord. Ik ben dan ook zeer tevreden met de finalisten.

Herman
Valkenswaard

Offline Mow

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
woooooow! ik heb hier echt staan juichen dat Rink en Jorien er uit zijn! ik heb dat al de hele tijd gehoopt. het maakt nu vrij weinig uit wie er wint, want ik vind beide koppels geweldig!

Offline Tien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Mijn gedroomde finale!!! kHeb veel sympathie voor beide koppels(maar eigenlijk heb ik toch een voorkeur voor Krieke en Natalie ::tandpastasmiley::)
Bombay here they come!!! ::regenboog:: ::regenboog::

Offline Jet

  • Winnaar Pool AVRO 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Wat een spanning en sensatie zeg!!!!  ::ok::

When God created man, she was only joking!

Offline liek.

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
 ::rofl::.

Ik kan je wel wat aandoen. Ik als nieuwsgierige Nederlander kon echt niet wachten tot zondag en wil het dus nú weten. Het forum van vt4 is wat overbelast, hier post niemand, terwijl ik al meerdere Belgen online zie. Wordt er eindelijk gepost, is het zo'n opmerking ::rofl::.

Offline Jet

  • Winnaar Pool AVRO 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
::rofl::.

Ik kan je wel wat aandoen. Ik als nieuwsgierige Nederlander kon echt niet wachten tot zondag en wil het dus nú weten. Het forum van vt4 is wat overbelast, hier post niemand, terwijl ik al meerdere Belgen online zie. Wordt er eindelijk gepost, is het zo'n opmerking ::rofl::.
::trots:: goed he!
When God created man, she was only joking!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Leuk dat dat koppel gewonnen is! Maarja, het maakte me toch niet zo heel veel meer uit wie zou winnen.

Op naar PE3!!!

Offline Euchrow

  • Forumlid
Ik had liever gehad dat het andere koppel had gewonnen :-)

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
AFLEVERING 12

300 km scheiden de kandidaten nog van eindbestemming Bombay, wanneer de laatste etappe van de 2de editie van Peking Express aanvangt. In deze finale zijn er nog 4 amuletten ter waarde van elk 10.000 euro te verdienen. Daarenboven kunnen de deelnemers 3 keer een voorsprong van telkens 5 minuten winnen voor de finale test.

Het koppel dat het eerst bij het fort van Vasai arriveert met ’n Indisch vlaggetje, wint de eerste proef. Wanneer Krieke meteen voor een lift met ‘n expressbus opteert, heeft Natalie haar bedenkingen bij deze beslissing. Want concurrenten Karla & Sophie kiezen voor ’n snelle wagen. Maar de buslift van Krieke & Natalie blijkt behoorlijk mee te vallen, want het kost de vriendinnen heel wat tijd om de opgelopen achterstand in te halen. Bovendien vindt Krieke snel ’n Indisch vlaggetje, wat moeizamer verloopt voor Karla & Sophie. Beslissend is uiteindelijk de goede toegangsweg naar het fort te vinden. Krieke & Natalie doen er 2 minuutjes minder lang over en winnen de amulet en 5 minuten voorsprong.

Wanneer de koppels voor een laatste keer op zoek gaan naar slaapplaatsen, zijn ze nog amper 10 km van Bombay verwijderd. In de oude Portugese wijk vinden Karla & Sophie onderdak in een luxueuze villa, terwijl Krieke & Natalie het met minder welstand moeten doen bij ‘n katholieke familie. De duo’s hebben een voedselbus meegekregen, die van groot belang is voor de 2de proef  van de etappe. Hierbij moeten ze de hulp inroepen van een ‘dabawalla’. Karla & Sophie ontmoeten de zoon des huizes, ’n knappe verschijning, die meteen indruk maakt op de vriendinnen. Bovendien weet hij de dames duidelijk te maken wat de opdracht luidt: de juiste ‘dabawalla’ of koerier aan het treinstation kan via een code op de box, zorgen dat deze voedselbus op het juiste adres wordt afgeleverd. De droomprins begeleidt Karla & Sophie tijdens hun verdere tocht naar Bombay. Daar maken ze kennis met het drukke treinverkeer in de metropool. Krieke & Natalie komen na veel omwegen en misverstanden eindelijk ook op het goede spoor terecht. Maar de afzonderlijke afleveringsadressen bieden de kandidaten nog een verrassing. Want daar worden ze opgewacht door niemand minder dan Rink & Jorien ! Vader & dochter krijgen als ultieme opdracht nog ’n keer als blok te fungeren voor 1 lid van elk finaleteam op weg naar Film City. Uiteraard grijpt Rink deze kans om Krieke het leven zuur te maken. Karla heeft meer geluk met Jorien als blok. Want Rink & Jorien gunnen de overwinning meer aan de vriendinnen en hebben daarom besloten hen daarbij te helpen. Krieke wordt voor een dilemma gesteld door Rink, die in ruil voor een deel van de winst belooft niet te gaan dwarsliggen. Ondertussen zorgt de chauffeur van de Indische vriend ervoor dat Karla als eerste aankomt in het bioscoopzaaltje in Film City. Dit resulteert in de allereerste amulet voor Karla & Sophie. Bovendien worden de 5 minuten voorsprong van Krieke & Natalie hierdoor geneutraliseerd.

Door vragen van de afvallers goed te beantwoorden, kunnen de finalisten een derde amulet verdienen. Het is de vraag van Just & Brechtje die scherprechter wordt, want enkel Krieke & Natalie weten hierop het juiste antwoord te formuleren. Hierdoor winnen zij niet enkel ’n amulet, maar ook weer 5 minuten voorsprong bij aanvang van de finale test.
Deze laatste proef bestaat erin zo snel mogelijk te liften naar het Taj hotel dwars doorheen het overdrukke Bombay. Tijdens deze rit van amper 10 km moeten de kandidaten ook nog vlaggetjes van Nepal en China weten te bemachtigen. Wie het snelst arriveert in de hotelkamer, wint daarbij de allerlaatste amulet van de race. In een bloedstollende finale blijken de concurrenten aan elkaar gewaagd te zijn. Want slechts 8 minuten verschil beslissen uiteindelijk over winst en verlies. Bij de bekendmaking van de uitslag blijkt dat Karla & Sophie het snelst waren: niet enkel goed voor ‘n 2de amulet, maar veel meer nog… de vriendinnen zijn de winnaars van Peking Express 2 !!!
« Laatst bewerkt op: 20-05-2005, 08:53:27 door lebon simon »

Offline nilsma

  • Forumlid
Ik kon het weer!!!!niet laten ::schaam:: ::schaam:: ::schaam::

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Ik kon het weer!!!!niet laten ::schaam:: ::schaam:: ::schaam::

 ::schaam:: ::schaam:: ::schaam:: ik ook niet Nilsma... ::rofl::

maar jemig daar gaat mijn pool ::)...deze uitslag had ik niet verwacht eigenlijk...maar afijn dat is nou het verrassende aan Peking Express denk ik dan :D
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Vinkje

  • Forumlid
Ik kon me nu ook niet meer bedwingen.
Die Rink bah wat een schoffie.
De uitslag valt me erg tegen, had liever Krieke en Natalie zien winnen.
Alle goede koppels zijn in deze PE afgevallen.  :o

Behalve Rink en Jorien, die hadden er van mij wel als eerste uit mogen vliegen. ::niet-ok::
« Laatst bewerkt op: 20-05-2005, 15:28:58 door Vinkje »

Offline Daino58

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Krieke en Nathalie
 ??? :( Ik ben heel hard ontgoocheld met de ontknoping. Ik had veel liever Krieke en Nathalie zien winnen. Zij speelden het spel zoals ik het ook zou gedaan hebben. Karla verdient het echt niet om te winnen. Sorry. Ze had bang van slangen, bang van geiten, kon niets gaf vlug op maar als ze een man zag dan was het hek van de dam... Spijtig van Krieke en NAthalie, die hadden het echt verdiend. En "bedankt" Rink want danzij jou hebben Krieke en Nathalie dus NIET gewonnen.
Kieke en Nathalie go for it !!

Offline kikkertje

  • Forumlid
ik vin da de beste gewonne heeft en ze verdienen het wel wan ze hebben ver al under angsten overwonnnen en da is zeker een winnaar om al je angsten te overwinnen ook al waren ze vree bang int begin SO WHAT zebbben ze overwonnen zis nie mee bang van dieren dus .. ik vint verschrikkelijk goeie winnaars ::ok:: ::ok:: ::ok:: ::ok:: ::ok:: ::ok:: ::ok:: ::ok:: ::ok:: ::ok:: ::ok:: ::ok:: ::ok:: ::ok:: ::ok::

Offline Jet

  • Winnaar Pool AVRO 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Sorry maar ik vind het dus echt belachelijk als je zegt 'ze heben het niet verdiend om te winnen'. Dat is nou echt de grootst mogelijke onzin.
De dames hebben toch net zo hard als de rest hun best gedaan en al die duizenden kilometers gelift en aan spellen meegedaan en slaapplaatsen gezocht bij de mensen thuis?
Maar nee omdat je bang bent van dieren, mascara opdoet en lol hebt , verdien je het niet? Boe!  >:(
When God created man, she was only joking!

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Rink heeft zich dus weer belachelijk gemaakt begrijp ik?
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Ravenamp

  • Forumlid
Blij dat die meiden gewonnen hebben. Ik heb keer op keer weer dubbel gelegen om dit stel. De eerste aflevering had ik nooit gedacht dat ze ver zouden komen, maar ze zijn
zo ontzettend gegroeid in al die afleveringen. Ze hebben het verdient!




Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Hehe, na al die weken kan ik met een gerust hart hier lezen... :D
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Hehe, na al die weken kan ik met een gerust hart hier lezen... :D

 :o nu pas, ik lees hier al vanaf het begin  ::schaam::

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
:o nu pas, ik lees hier al vanaf het begin  ::schaam::
Nee, ik heb me sterk gehouden en hier nooit gelezen! ::trots:: En nou het geen kwaad meer kon, wilde ik toch even een kijkje in de Belgische keuken nemen! ;)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)