Auteur Topic: [Koppel]Reinier en Clarinca  (gelezen 111484 keer)

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #260 Gepost op: 16-05-2004, 22:01:36 »
Ik vergat nog te melden, dat ik het ze nu gun om ook nog te winnen ook,....nee, nee,....zeg niks,....het is maar een gevoel. Van de twee overgebleven koppels is dit het meest gedrevene!!! En ik hoop , dat áls ze winnen, dat ze naar Mongolié gaan en iets voor de bevolking daar doen! De riool kinderen van Ulan Bator of zo,...

http://www.standaard.be/archief/dag/index.asp?snel=0&datum=26/02/2001&prev=DEXA26022001_049
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline polletje

  • Forumlid
Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #261 Gepost op: 16-05-2004, 22:28:20 »
Goed gespeeld van Reinier en Clarinca. Het haalt mij nu niet meer uit wie er wint. Ben blij dat die vervelende Elias en Jeske niet winnen. Eindelijk gerechtigheid. Of, om met de woorden van Elias te spreken, BOONTJE KOMT OM ZIJN LOONTJE !!! ha ha ha

Offline hexameter

  • Forumlid
  • No WaY
Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #262 Gepost op: 16-05-2004, 22:56:29 »
Maar ik had nog wel 1 opmerkingetje....

Op een keer kwaren R en C terug in de stad omdat ze hun tassen vergeten waren. Toen kwamen ze hans en rani weer tegen.
Waarom hebben ze hun toen niet meegenomen, en dan afspreken dat R en C zicht als eerste inschrijven??


Het zit in 'smans karakter. Hij is helemaal op zichzelf gericht en daar ergert zelfs zijn vriendin zich kapot aan. Hij loop continu te commanderen terwijl hij zélf eigenlijk niet veel kan. Als het moeite dreigt te kosten geeft hij op en mag Clarinca de hete kolen voor hem uit het vuur halen. Dan is het weer schatje hier en schatje daar.

Offline hAgAr

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just Cruisin'
Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #263 Gepost op: 16-05-2004, 23:37:57 »
Het zit in 'smans karakter.
Maar hij staat WEL in de finale van P.E. en dan doe je het volgens mij toch erg goed. Hij heeft geen figuur om als een held een zandduin op te rennen, zijn vrouw wel, en ze zijn een koppel.
Wat mij wel weer tegenviel was dat die sik meteen weer liep te mekkeren dat hij wél twee keer omhoog was gekropen.

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #264 Gepost op: 16-05-2004, 23:41:18 »
Wat mij wel weer tegenviel was dat die sik meteen weer liep te mekkeren dat hij wél twee keer omhoog was gekropen.

Yep, maar dat was dan ook meteen z'n allerlaatste rot-opmerking !  >:D

Ik heb het verdiend ! Ik heb het verdiend !
You took the words right out off my mouth, Elias !  :P

Offline Reinier-hier

  • Forumlid
Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #265 Gepost op: 16-05-2004, 23:51:58 »
Reinier doet niets anders dan het spel spelen zoals het volgens hem gespeeld moet worden. Hij hield er vaak asociale lifttechnieken op na die bij mij de nodige plaatsvervangende schaamte opriepen (ten opzichte van de plaatselijke bevolking wel te verstaan). Maar hij heeft geen greintje integriteit ingeleverd tijdens de reis. Hij was consistent van karakter en heeft mij daarmee voor zich gewonnen. Clarinca is een beschaafde en aangename vrouw, en kijkt wat verder dan haar neus lang is als het gaat om Reinier. Dát zouden meer mensen moeten doen!  :P
Dani

Offline Reinier-hier

  • Forumlid
Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #266 Gepost op: 17-05-2004, 00:16:47 »
Over Elias:

Onder extreme omstandigheden komen de goede en slechte eigenschappen van mensen duidelijk naar voren. Mensen staan onder druk en worden gedwongen hun identiteit kenbaar te maken. Dat is -naast het reizen- wat de ‘Peking Express’ tot interessante televisie maakt voor mij.

Elias heeft naar mijn idee duidelijk gemaakt dat zijn slechte eigenschappen in moeilijke omstandigheden duidelijk de boventoon voeren. Afschuwelijk hoe hij zijn persoonlijke aversie tegen Reinier ventileerde naar de andere koppels. Wat een intrigant! Natuurlijk wek je dan argwaan bij die brave Hans; hem valt niet kwalijk te nemen dat hij dacht dat het complot tegen Reinier bedacht was door Elias.

Kenmerkend aan mensen die niet deugen is ook dat ze geen seconde bij zichzelf te raden gaan op het moment dat er problemen opduiken. De manier waarop Elias reageerde op de beschuldigingen tegen hem is exemplarisch daarvoor. Niet alleen twijfelde hij geen seconde aan zijn eigen integriteit, hij verloor ook zijn beheersing waarbij hij op een zeer beschamende en boosaardige manier tweedracht zaaide tussen Hans en Rani. Het meest schokkend was nog wel de persoonlijke aard van Elias’ opmerkingen. Hij kende Hans en Rani niet voor de Peking Express en kon dus onmogelijk genoeg informatie hebben verzameld over Hans om dergelijke uitlatingen in de privé sfeer van het koppel te verantwoorden of onderbouwen. Dat hij deze uitlatingen dan toch plaatst is tekenend voor zijn egocentrische karakter en gebrekkige mentale capaciteiten: niet nadenken en het kwetsen van je opponent is het enige doel. Dat doel heeft Elias duidelijk bereikt. Maar dat andere doel, Peking, is hem gelukkig door de maag gesplitst.   

Ik ben daarom erg tevreden over de koppels die de finale hebben gehaald. Wie er ook wint: mijn morele opvattingen hebben al gezegevierd!   

Dani

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #267 Gepost op: 17-05-2004, 00:43:08 »


Yep, maar dat was dan ook meteen z'n allerlaatste rot-opmerking !  >:D

Ik heb het verdiend ! Ik heb het verdiend !
You took the words right out off my mouth, Elias !  :P

ja, dat heb ik dus ook met Elias...Hij begint steeds meer de looks en the guts te krijgen van een jongetje dat op schoolreis is en denkt dat ie het allemaal verdiend door ook drie keer rond een hoop keien te dansen..Denkt dat ie zich verdiept heeft in de cultuur...

Wat maakt het uit wie er twee keer naar die top is gelopen Clarinca heeft gewoon beter conditie dusseh..Hij liet toch ook Jetske rijden in die vrachtwagen? Beetje rare reactie van Elias..
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline essie75

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #268 Gepost op: 17-05-2004, 08:40:48 »
Elias heeft wel wat meer rare dingen.
Reinier en Clarinca zijn over de gehele linie van de expeditie heel erg zichzelf gebleven. Ze gedragen zich nu zoals ze zich bij het begin ook gedroegen. Dat kan ik over de andere twee koppels niet zeggen.

Waarom hans en rani niet mee zijn gegaan met liften, lijkt me duidelijk want met zes personen pas je echt niet in die auto's daar hoor!

En Elias met zijn: ik heb het verdiend (bleeegh)

Offline Miks

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow me
Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #269 Gepost op: 17-05-2004, 13:42:17 »
Elias heeft wel wat meer rare dingen.
Reinier en Clarinca zijn over de gehele linie van de expeditie heel erg zichzelf gebleven. Ze gedragen zich nu zoals ze zich bij het begin ook gedroegen. Dat kan ik over de andere twee koppels niet zeggen.

Waarom hans en rani niet mee zijn gegaan met liften, lijkt me duidelijk want met zes personen pas je echt niet in die auto's daar hoor!

En Elias met zijn: ik heb het verdiend (bleeegh)

Ze zaten wel in een busje, en ze zaten best ruim daarachterin, volgens mij hadden ze er wel bijgekunt. Mgoed, er zal wel een reden voor zijn geweest.

Can see it was like a land,
for another road they've done.
Escaping to surviving,
and left the road they're on.
"MP Gang - Future Gun"

Offline autognoom

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #270 Gepost op: 17-05-2004, 13:45:04 »
Ja, ik ben het helemaal eens met 'Reinier-hier'. Het mooie van dit spel is, dat mensen zich bloot moeten geven omdat ze blootgesteld worden aan extreme omstandigheden. Ik vind het sowieso een geweldige serie, ook mooi geregisseerd, want je zit elke aflevering weer vol spanning te kijken wie er gaat winnen. Neem de laatste aflevering: heel mooi hoe de spanning opgebouwd werd, niet alleen bij het einde, maar ook bij het eerste gedeelte toen er nog gestreden moest worden wie er aan de proef mee konden gaan doen.
De makers van het programma hebben, denk ik, ook wel geluk gehad met het feit dat zich een bijna onmogelijk geacht scenario ontspon. Ik bedoel: wie had nog verwacht dat R & C zouden winnen nadat ze de proef verloren hadden en een uur achterstand op J & E hadden en dat ook nog eens J & E als laatste zouden eindigen. Geweldige climax. Het is gedurende alle afleveringen ook zo geregisseerd dat het een samenhangend verhaal is geworden. Eerst denk je dat Reinier de slechterik is, maar daarmee ben je als kijker op het verkeerde been gezet, want naarmate de serie vordert, blijkt Elias de ware bad guy te zijn. Mooi dan ook dat hij het nu, na al zijn intriges, het uiteindelijk toch heeft moeten afleggen tegen R & C. De ware good guy is in mijn optiek Hans, die als enige in opstand is gekomen tegen Elias en er uiteindelijk ook voor gezorgd heeft dat Elias eruit is gevlogen.
Hoewel ik het R & C ook heel erg gun, hoop ik dan ook dat het scenario een happy end heeft met de ware held Hans, die als winnaar uit de bus komt. Maar, zoals ook vaker gezien in deze serie: truth is stranger than fiction, dus wie weet wat er nog allemaal gaat gebeuren. Ik kan haast niet wachten tot volgende zondag.
En, oh ja, dat zou ik bijna vergeten: wat ook geweldig is aan deze serie, is het decor waartegen zich alles afspeelt: prachtige en gevarieerde landschappen en een geheel andere cultuur, waar drama en geluk soms dicht bij elkaar liggen. Als je er een film (the treasure of Peking o.i.d.) van had gemaakt, had die niet beter kunnen zijn: werkelijkheid kan dus ook mooier zijn dan fictie.

Offline P.E.-Fan

  • Forumlid
Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #271 Gepost op: 17-05-2004, 16:48:51 »
De ware good guy is in mijn optiek Hans, die als enige in opstand is gekomen tegen Elias en er uiteindelijk ook voor gezorgd heeft dat Elias eruit is gevlogen.

Ik snap een beetje wat je bedoelt, maar je geeft Hans nu wel iets te veel credits hoor......hij is ook niet zo'n lievertje als je hat mij vraagt

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #272 Gepost op: 23-05-2004, 22:17:35 »
Reinier en Clarinca. Jullie waren het spraakmakendse duo van Peking Express. Zonder jullie was er hier op het forum zeker minder gediscussieerd. Kranig geweerd,..maar o, o, o,...Reinieeeeeer!!!!! Wat een dramkous ben jij met dat liften hahaha ::rofl:: ::rofl::. Ondertussen heb ik gelezen dat jullie terug gaan naar Rusland en de mensen die jullie hebben geholpen gaan bedanken!!!. Perfect idee,.. Dat siert jullie wel! ::ok:: ::ok::
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #273 Gepost op: 23-05-2004, 23:48:40 »
Wat heb ik gelachen met Reinier deze aflevering  ::rofl:: ::rofl::
Hoe die daar door Peking heen wandelde..En dat stukje met die chinees die hij Elias noemde ::rofl:: En op die fitness dingen die buiten stonden, jammer dat zijn humor niet meer werd "uitgelicht" aan de andere kant was het ook te gênant hoe hij gillend door Peking fietste  ::schaam::

Toch vind ik hem en Clarinka ook wel sportief omgaan met hun verlies..


oja lachen toen die chinees zijn "lenige kunstje" tegen die paal deed...Commentaar van Reinier: En wie denkt dat seks niet leuk is in Peking  ::rofl::
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline findingnemo

  • Forumlid
Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #274 Gepost op: 24-05-2004, 09:44:24 »

Beste Renier en Clarinka

Ik ben zoooooooooooooo blij dat jullie niet gewonnen hebben.
Hans en Rani hebben het zeker verdient. Ze stonden sowieso
al vele punten voor in de rangschikking.

Ik moet wel zeggen dat ik jullie meer ben gaan waarderen
na verloop van tijd. Ik denk zelfs dat Clarinka een hele symphatieke persoon is. Ik denk ook dat Reinier z'n goede kanten heeft. Maar dat gescheld op de plaatselijke bevolking
en iemand achter z'n rug om belachelijk maken, kan bij mij
echt niet door de beugel.
"As long as there will be slaughterhouses, there will be wars"

Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #275 Gepost op: 24-05-2004, 12:32:08 »
Finale
Zowel Robinson als de Peking Express leveren mooie televisie op. Je kan wel zeggen dat ik een fan ben. Toch heb ik een puntje van kritiek. De finale van de laatste Robinson werd wat mij betreft gekenmerkt door een hoge mate van lulligheid. De zoektocht naar de ultieme “Robinson”, de man of vrouw die in een reële overlevingssituatie de meeste kans maakt, vond haar beslag op een evenwichtsbalk. Onbegrijpelijk en onbevredigend. Wellicht waren de makers, zelf overmand door vermoeidheid, niet meer in staat om iets beters te bedenken. Ik heb het ze maar vergeven… Een stad als Peking zou genoeg aanknopingspunten moeten bieden om een geweldige race als de Peking Express van een waardige finale te voorzien. Maar daar was die weer, de evenwichtsbalk geprolongeerd. De makers scheppen er blijkbaar een onverklaarbaar genoegen in om hun kandidaten op 1 been te zien staan. Clarinca mag dan wel iets weg hebben van juffrouw ooievaar, op 1 been staan behoord niet tot haar kerncompetenties.  Haar welgemeend “f@*k kan ik dan ook volledig onderschrijven. Gelukkig bestond de finale uit meerdere onderdelen, en kan ik met het resultaat prima leven. Wellicht is het voor de mensen die in het dagelijks leven met Reinier te maken hebben ook maar beter dat hij niet gewonnen heeft. Toch had de overwinning deze wassenaarse powerlifter niet misstaan.   

Offline desiree

  • Forumlid
Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #276 Gepost op: 24-05-2004, 15:45:29 »
Ik vond jullie een "kei" van een koppel, trouwens allemaal.
Was een prachtige serie en hoop dat er een vervolg komt.
Veel succes in het dagelijkse leven.
Proficiat alle koppels
Bye bye ::bravo::

Offline jolmans1

  • Forumlid
Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #277 Gepost op: 24-05-2004, 18:04:59 »
Ik vind het een leuk stel, die helemaal in het spel op gaan.
In mijn beleving zijn ze sportief.


Offline Mies

  • Forumlid
Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #278 Gepost op: 25-05-2004, 14:58:42 »
Ik vond Reinier en Clarinca echt het leukste koppel. Reinier was zo ontzettend irritant dat het weer grappig was. Elias liet zich helemaal gek maken door Reinier.

Ik heb juist de laatste aflevering gemist  :( .
Maar ben tevreden met de uitslag  :)

Offline Dokter Wouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #279 Gepost op: 25-05-2004, 16:44:45 »
Het is een wonder dat Reinier niet is aangereden tijdens dat fietsen in Peking.
En dan ook nog de rest van het verkeer de stuipen op het lijf jagen door met allerlei oerkreten de mensen te waarschuwen dat hij er aan kwam.
De mensen zullen veel gewend zijn in zo'n grote stad als Peking, maar ze hebben waarschijnlijk nog nooit eerder een Reinier gezien. ::rofl::
Reality top 3:  1. Wie is ... de mol?  2. Peking Express  3. Expeditie Robinson