Auteur Topic: [PE] Aflevering 7  (gelezen 61105 keer)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [PE] Aflevering 7
« Reactie #40 Gepost op: 17-05-2017, 23:43:11 »
Rik is ook niet al te best
You'll never walk alone

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [PE] Aflevering 7
« Reactie #41 Gepost op: 18-05-2017, 01:05:18 »
Mee eens ::jaja::

Piepklein? Het antwoord was gewoon fout... En daarmee was de extra opdracht dus niet gehaald. Ik ben heel benieuwd of je ook zo zou hebben gereageerd als het de agentes of Awa/Margaux zou zijn overkomen...

Het was wel echt lullig hoor, zo'n flutopdrachtje waar je dan opeens niet eerste maar laatste door bent...
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [PE] Aflevering 7
« Reactie #42 Gepost op: 18-05-2017, 10:26:51 »
Ik zeg ook nergens dat ik het niet lullig vond. Ik zeg alleen dat bekend was dat men om de opdracht te doen slagen alleen met de juiste titel over de finish mocht komen... Dat was bij allen bekend. En zoals ik ook al zei had ik het eerlijker gevonden als ze meteen te horen hadden gekregen of de opdracht juist was, en dus niet pas aan het eind. Overigens, net als bij WIDM weten we niet of deze regel al dan niet bekend gemaakt was. Mocht dat niet het geval zijn dan ligt ook de fout bij de organisatie.

Je laatste opmerking begrijp ik niet helemaal. Los van het feit dat ik niet per definitie voor dit koppel ben (alleen Awa scoort bij mij laag in de gunfactor), het ging me duidelijk om het totale scheeftrekken van wat er gebeurde - onverwacht een heel groot gewicht hangen aan 1 onderdeel - en niet om wie het trof. Waarom denk je dat dat er toe deed? Omdat ik zei dat ik broer en zus een leuk koppel vind?
Okay, als je het zo zegt. Ik kreeg uit jouw berichten alleen de idee dat het vooral was inderdaad omdat het dit koppel betrof...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [PE] Aflevering 7
« Reactie #43 Gepost op: 18-05-2017, 12:38:37 »
Nee, ik had het bij geen enkel koppel leuk gevonden ;) (en ik zou het ook heel leuk vinden als de mooiboys winnen en de politieagenten vind ik ook een grappig stel) Het ging eigenlijk niet eens zozeer om rechtvaardig of niet voor ons, maar meer om onze eigen motivatie wel of niet te blijven kijken. Snap trouwens dat dat best een lastige is voor de makers, het is ook leuk dat ze dit soort extra uitdagingen inbouwen. Maar daarbij moet voor ons dus niet het uiteindelijke doel en het uitgangspunt van het spel uit het oog verloren worden (terwijl anderen daar misschien een andere mening over hebben).

Offline Willem26

  • Forumlid
Re: [PE] Aflevering 7
« Reactie #44 Gepost op: 18-05-2017, 15:47:22 »
Hoeveel groene kaarten hebben zij nog ? Op deze manier kan dit programma nog weken doorgaan. In het verleden (PE 2004 t/m PE 2007) waren er geen rode en groene kaarten in een zwarte envelop. Eliminatie was eliminatie, uitgeschakeld is uitgeschakeld, geen gezeur verder. Ook als het kandidaten voor de eindzege betrof (bijvoorbeeld Amir en Jimmy in 2006), dan wel het om kandidaten ging die uitermate irritant waren (Jeroen en -vooral- Manja in 2005). Nee, Peking Express is ook in dit opzicht niet meer wat het geweest is.  ::ohno::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [PE] Aflevering 7
« Reactie #45 Gepost op: 18-05-2017, 16:35:58 »
Dit lijkt mij de laatste groene kaart geweest te zijn, aangezien er nog maar 2 afleveringen zijn.

Overigens, die groene kaarten zal er vast ook mee te maken hebben dat er slechts 6 koppels aan het begin van het spel waren, en er toch 9 afleveringen gevuld moesten worden.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Milow mol 13

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • You are stronger than you think
Re: [PE] Aflevering 7
« Reactie #46 Gepost op: 18-05-2017, 17:15:43 »
Hoeveel groene kaarten hebben zij nog ? Op deze manier kan dit programma nog weken doorgaan. In het verleden (PE 2004 t/m PE 2007) waren er geen rode en groene kaarten in een zwarte envelop. Eliminatie was eliminatie, uitgeschakeld is uitgeschakeld, geen gezeur verder. Ook als het kandidaten voor de eindzege betrof (bijvoorbeeld Amir en Jimmy in 2006), dan wel het om kandidaten ging die uitermate irritant waren (Jeroen en -vooral- Manja in 2005). Nee, Peking Express is ook in dit opzicht niet meer wat het geweest is.  ::ohno::
Maar wat is dat voor regeling ? Als ge bij de mol uitvalt zijt ge ook weg alle in begin kan je misschien terug komen maar waarom niet gewoon je bent laatste weg hup dat is toch een stuk makkelijker

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PE] Aflevering 7
« Reactie #47 Gepost op: 18-05-2017, 18:57:43 »
Dit lijkt mij de laatste groene kaart geweest te zijn, aangezien er nog maar 2 afleveringen zijn.

Overigens, die groene kaarten zal er vast ook mee te maken hebben dat er slechts 6 koppels aan het begin van het spel waren, en er toch 9 afleveringen gevuld moesten worden.

Dat laatste is denk ik inderdaad de reden hiervoor. Geeft je wel te denken hoe het kan dat er slechts zes koppels konden worden aangenomen? Bedoel ik heb een beginaflevering gezien van een oude PE met Art als presentator (wat zag hij er vroeger anders uit  ::oink:: meer een Chris Zeegers type toen) waarbij een Vlaams duo bestond uit twee deelnemers die beide hun partner niet zover kregen mee te gaan. Als je dan wel het normaal aantal afleveringen aanhoudt qua zendtijd tja.. dat moet je toch opvullen hé.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PE] Aflevering 7
« Reactie #48 Gepost op: 18-05-2017, 19:01:39 »
Ik mis de vrijgeleide naar de volgende etappe en sowieso een amulet voor het als eerste finishen.

Het draait nu eigenlijk alleen nog maar om het-niet-als-laatste-eindigen en dan nog is de kans dat je daadwerkelijk afvalt kleiner dan 50%. ::)
🜃

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [PE] Aflevering 7
« Reactie #49 Gepost op: 18-05-2017, 19:15:37 »
Het 1e seizoen met de ranken was gewoon het beste. Dan wordt je gewoon beloond voor elke keer goed racen en niet dat je er meteen uitligt als je een keertje pech hebt.

Offline Willem26

  • Forumlid
Re: [PE] Aflevering 7
« Reactie #50 Gepost op: 18-05-2017, 19:32:10 »
Overigens, die groene kaarten zal er vast ook mee te maken hebben dat er slechts 6 koppels aan het begin van het spel waren, en er toch 9 afleveringen gevuld moesten worden.
Als je dan wel het normaal aantal afleveringen aanhoudt qua zendtijd tja.. dat moet je toch opvullen hé.

Zal het dan toch te maken hebben met de Hollandse zuinigheid ?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [PE] Aflevering 7
« Reactie #51 Gepost op: 18-05-2017, 19:42:46 »
hé hé  het is een co-productie met de Belgen hè :D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Willem26

  • Forumlid
Re: [PE] Aflevering 7
« Reactie #52 Gepost op: 18-05-2017, 20:10:33 »
 ::rofl::

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [PE] Aflevering 7
« Reactie #53 Gepost op: 18-05-2017, 20:48:11 »
Het 1e seizoen met de ranken was gewoon het beste. Dan wordt je gewoon beloond voor elke keer goed racen en niet dat je er meteen uitligt als je een keertje pech hebt.
Vind ik op zich ook, maar kan me voorstellen dat ze daarvan zijn afgestapt. Want als je dan een heel sterk duo hebt, dan kan de strijd in aflevering 5 al helemaal gestreden zijn en waarom zou je dan blijven kijken.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [PE] Aflevering 7
« Reactie #54 Gepost op: 19-05-2017, 10:41:52 »
Zal het dan toch te maken hebben met de Hollandse zuinigheid ?
Zuinigheid is niet het juiste woord. Eerder gewoonweg niet meer het geld ter beschikking hebben voor programma's...
Ich bin ein Bärliner!