Auteur Topic: [PE] Aflevering 7  (gelezen 61095 keer)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PE] Aflevering 7
« Reactie #20 Gepost op: 16-05-2017, 10:33:59 »
De preview toonde aan dat de volgende aflevering de laatste was voor de finale.

Oké, dat heb ik dan gemist. Dus volgende week sowieso rood voor een van de duo's. Gaan ze met drie richting de finaleproef toe.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [PE] Aflevering 7
« Reactie #21 Gepost op: 16-05-2017, 11:02:52 »
Ik ben zo blij dat Siham en Hicham door mogen gaan en dat Victor zo enthousiast is om hen erdoorheen te slepen! Ik vind het wel erg streng bestraft om de winnaars van de etappe naar de laatste plaats te degraderen omdat ze het liedje niet helemaal goed hadden opgeschreven; is dat altijd de regel bij Peking Express? (Of is dat nu alleen omdat de programmamakers wisten dat er een groene kaart in de envelop zat?). Veel eerlijker was 10 minuten vertraging geweest of een extra handicap voor de volgende etappe als je het mij vraagt. Ik denk dat Siham en Hicham er met Victor wel gaan komen; ik gun hen de winst echt enorm!

De bijdrage van Ella vond ik dan weer wat minder. Waar Dan en Min-Hee echt hun koppels verder hielpen, liep Ella maar een beetje mee, soms met Awa, soms met Margaux. Awa is vreselijk fanatiek, regelmatig té, maar de passiviteit van Margaux begint me ook te irriteren. Ze heeft er zelf voor gekozen door te gaan in de competitie (waarom is mij nog steeds een raadsel, Steff leek veel enthousiaster in het hele avontuur), dan moet je dat ook doen en niet constant blijven dralen.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PE] Aflevering 7
« Reactie #22 Gepost op: 16-05-2017, 11:21:43 »
Awa is vreselijk fanatiek, regelmatig té, maar de passiviteit van Margaux begint me ook te irriteren. Ze heeft er zelf voor gekozen door te gaan in de competitie (waarom is mij nog steeds een raadsel, Steff leek veel enthousiaster in het hele avontuur), dan moet je dat ook doen en niet constant blijven dralen.

Zooooooo mee eens  ::respect::

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [PE] Aflevering 7
« Reactie #23 Gepost op: 16-05-2017, 11:25:53 »
Maar eigenlijk is er maar 1 duo afgevallen 1 etappe voor de finale???
You'll never walk alone

Offline Milow mol 13

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • You are stronger than you think
Re: [PE] Aflevering 7
« Reactie #24 Gepost op: 16-05-2017, 12:25:40 »
Ze hadden better de mannen een koppel laten vormen .ik krijg stress van die awa met zijn opgejaag gedoe en maurgox die doet niet veel niet slecht bedoeld maar het is wel zo ( persies Annelies van de mol )  . En wie is die man . En met hoeveel koppels word de finale gespeeld en hoe of wat oké als dit vaag klinkt ik snap u  ::rofl:: ::rofl:: ::regenboog::

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: [PE] Aflevering 7
« Reactie #25 Gepost op: 16-05-2017, 15:37:41 »
Leuke aflevering weer, met dat ijsblok en die liedjes. Mijn favorieten, Laura, Ann-Sophie en Margaux, zijn me wel wat tegengevallen. Naja, tegengevallen... Ik vond ze nog steeds leuk maar niet zo leuk als eerdere afleveringen. Ella heeft het goed gedaan, vind ik. Awa op d'r plek gezet (niet dat ze daar snel naar zal luisteren, maar goed) en ook Margaux eens wat opgepept. Ik ben blij dat broer en zus er niet uit zijn, dat zou wel heel sneu zijn geweest. Hoe anders kan het dan opeens lopen he, je moet constant goed blijven presteren om in de race te blijven. De mooiboys moet je niet onderschatten, zij bieden nu imo de grootste tegenstand voor Siham en Hicham. En dan Victor Reinier... tsja... Ik laat me graag verrassen. :)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PE] Aflevering 7
« Reactie #26 Gepost op: 16-05-2017, 17:35:24 »
Hoe tref je een ijsfabriek aan in the middle of nowhere ergens in Laos   ::rofl:: En dan toch de proef niet mogen spelen  ;D Normaal gesproken had ik Awa verwacht die andermans vrieskist zonder te vragen zou leeg halen, maar nu deden Ann-Sophie en Laura dat. Het moment dat Awa zich verontschuldigt en Ella zegt: is goed joh.. als blikken konden doden!  >:D Siham en Hicham waren weer het slimste van het stel door gewoon een koelbox mee te sjouwen en die op een veredelde kruiwagen te zetten. Maar er werd al gehint (door Hicham: als dit fout is (nummer) zijn we de lul hé!) en ook het stukje waarin ze reflecteren op al hun gewonnen proeven (we zijn nooit laatste geworden) dat ze op het end laatste zouden zijn. Wel op een stomme manier, want zo'n leuke mind fuck was het ook weer niet. Alles om die groene kaart te tonen, of was het nu groen?

Ik had graag gezien dat Ella/Margaux een nieuw duo zouden vormen, die twee liggen elkaar veel beter. Dump Awa maar in die rivier van waar ze die beelden uit het water moesten trekken. Of dump Awa ergens in the middle of nowhere bij die Laotiaan ::hug:: . Ben echt klaar met dat mens. Je hebt fanatiek (mooiboys en Siham vooral) en tè fanatiek (Awa met het in de nek hijgen van Ella, met een passagier sta je buitenspel klaar!) Ik gun het Margaux om Cambodja te halen en net zoals zij zal ik qua Awa nog even moeten doorbijten, met de ogen rollen en hardop zuchten ::jaja::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Milow mol 13

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • You are stronger than you think
Re: [PE] Aflevering 7
« Reactie #27 Gepost op: 16-05-2017, 18:38:26 »

Ik had graag gezien dat Ella/Margaux een nieuw duo zouden vormen, die twee liggen elkaar veel beter. Dump Awa maar in die rivier van waar ze die beelden uit het water moesten trekken. Of dump Awa ergens in the middle of nowhere bij die Laotiaan ::hug:: . Ben echt klaar met dat mens. Je hebt fanatiek (mooiboys en Siham vooral) en tè fanatiek (Awa met het in de nek hijgen van Ella, met een passagier sta je buitenspel klaar!) Ik gun het Margaux om Cambodja te halen en net zoals zij zal ik qua Awa nog even moeten doorbijten, met de ogen rollen en hardop zuchten ::jaja::
ik snap u nog effrces​ op tanden bijten daar was toch een jonge met interesse ( die kent ze nog niet )

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [PE] Aflevering 7
« Reactie #28 Gepost op: 16-05-2017, 20:27:29 »
Leuke aflevering weer. Dat Awa en Margeux Ella erbij kregen was perfect eigenlijk. Het was duidelijk dat Ella precies tussen de twee dames inviel en beide een schop heeft gegeven. Margeux iets minder passief en Awa wat respectvoller.

De actie van Ann-Sophie en Laura was natuurlijk super respectloos, maar ze zagen het gelukkig zelf ook in. Ze verloren zichzelf even in de race en dat ga ik ze niet kwalijk nemen ::ohno::.

Het einde waarbij Siham en Hicham opeens laatste waren sloeg helemaal nergens op. Geef dan straftijd of één plek naar beneden in de ranking. Dan lig je er straks zo uit door een liedje terwijl je Peking Express aan het spelen bent ::).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [PE] Aflevering 7
« Reactie #29 Gepost op: 16-05-2017, 20:50:12 »
Ik denk (hoop) dat ze dit dan ook alleen zo gedaan hebben omdat er groen in de envelop zat.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [PE] Aflevering 7
« Reactie #30 Gepost op: 16-05-2017, 22:45:44 »
Zo, wam, was Peking Express me daar toch bijna drie kijkers kwijt. Want dit vroeg wel erg veel rekbaarheid: die twee wonnen twee keer de etappe, hadden het grootste blok ijs, en dan zouden ze er uit gaan op de titel van een liedje. Zotteklap. Maar goed, gelukkig trokken ze groen (ik mag hopen omdat de makers ook wel snapten dat dit kolder was) dus we zitten er nog in.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [PE] Aflevering 7
« Reactie #31 Gepost op: 17-05-2017, 09:28:12 »
Dat ze naar de laatste plek in de ranking werden gezet was inderdaad vreemd. Maar ja, hoeveel straftijd zou je moeten geven? Ze hebben immers de opdracht niet juist uitgevoerd (en aangezien de andere 3 koppels het wel juist hadden, was duidelijk dat hij goed te doen was geweest)... Wat in mijn ogen beter zou zijn geweest, was dat ze meteen te horen hadden gekregen of hun antwoord goed dan wel fout was. Dan bijv. 15 minuten wachten, en dat ze dan opnieuw naar de juiste titel op zoek zouden mogen gaan.

Maar goed, ze hebben gelukkig de groene kaart gekregen. En met Victor Reinier hebben ze denk ik een goede persoon om hun in ieder geval naar Cambodia te brengen!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [PE] Aflevering 7
« Reactie #32 Gepost op: 17-05-2017, 13:00:45 »
Ja, ik vind die verrassingen en onverwachte wendingen op zich heel leuk en ook dat het consequenties heeft, maar in dit geval dreigde een piepklein foutje wel heel dramatisch af te lopen voor een team dat verder aan kop eindigde (waardoor wij met een ja doei-gevoel voor de tv zaten). Maar goed, die groene kaart redde het gelukkig dus prima. Vind het leuk dat zij nu 'het blok' mee krijgen (tot dusver hadden die een positieve invloed op de teams, hoewel je deze twee niet zoveel meer hoeft te leren; wat vind ik ze leuk en wat doen ze het goed).

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [PE] Aflevering 7
« Reactie #33 Gepost op: 17-05-2017, 15:37:12 »
maar in dit geval dreigde een piepklein foutje wel heel dramatisch af te lopen voor een team dat verder aan kop eindigde
Piepklein? Het antwoord was gewoon fout... En daarmee was de extra opdracht dus niet gehaald. Ik ben heel benieuwd of je ook zo zou hebben gereageerd als het de agentes of Awa/Margaux zou zijn overkomen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [PE] Aflevering 7
« Reactie #34 Gepost op: 17-05-2017, 17:18:39 »
Relatief klein (in relatie tot hun andere prestaties). Ik beweer niet dat het onrechtvaardig was, ik zeg alleen dat het ons als kijker had doen afhaken. Het is alsof je naar een voetbalwedstrijd kijkt waar het er ineens toe doet of de spelers het juiste merk onderbroek dragen. Ze hebben met 8-0 gewonnen maar verliezen alsnog omdat ze een Borg aan hebben ipv Sloggi. Gerechtvaardigd als het in de regels staat, maar te ver van het spel afstaand dat mij geboeid en aan de buis gekluisterd houdt.

Bovendien vraag ik me af - maar misschien heb ik dat gemist - of de deelnemers de ernstige consequentie van dit onderdeel wisten, zoals met de zwaarte van het blok ijs wel het geval was.

Je laatste opmerking begrijp ik niet helemaal. Los van het feit dat ik niet per definitie voor dit koppel ben (alleen Awa scoort bij mij laag in de gunfactor), het ging me duidelijk om het totale scheeftrekken van wat er gebeurde - onverwacht een heel groot gewicht hangen aan 1 onderdeel - en niet om wie het trof. Waarom denk je dat dat er toe deed? Omdat ik zei dat ik broer en zus een leuk koppel vind?
« Laatst bewerkt op: 17-05-2017, 17:21:36 door Starry Night »

Offline Madame

  • Forumlid
Re: [PE] Aflevering 7
« Reactie #35 Gepost op: 17-05-2017, 21:02:17 »
Sean zei: jullie mogen alleen over de finish als jullie in het boek dat bij jullie ligt, de titel en de artiestennaam kunnen neerschrijven van het liedje dat Rik en ik naar jullie gestuurd hebben.

Broer en zus hadden te horen moeten krijgen dat het fout was voor ze over de finish gingen. Hadden ze met   bijv. straftijd nog een poging kunnen wagen.

Broer en zus  ::ok::




Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PE] Aflevering 7
« Reactie #36 Gepost op: 17-05-2017, 21:16:36 »
Sean zegt wel meer rare dingen... Echt een flutpresentator...
🜃

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [PE] Aflevering 7
« Reactie #37 Gepost op: 17-05-2017, 21:46:41 »
Sean zei: jullie mogen alleen over de finish als jullie in het boek dat bij jullie ligt, de titel en de artiestennaam kunnen neerschrijven van het liedje dat Rik en ik naar jullie gestuurd hebben.

Broer en zus hadden te horen moeten krijgen dat het fout was voor ze over de finish gingen. Hadden ze met   bijv. straftijd nog een poging kunnen wagen.

Broer en zus  ::ok::




Eens  ::ok::

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PE] Aflevering 7
« Reactie #38 Gepost op: 17-05-2017, 22:13:17 »
Sean zegt wel meer rare dingen... Echt een flutpresentator...

Oh ja? Is mij niet opgevallen...?

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PE] Aflevering 7
« Reactie #39 Gepost op: 17-05-2017, 22:18:52 »
Oh ja? Is mij niet opgevallen...?
Een paar afleveringen geleden ook al met het bekendmaken van wie als laatste aankwam iets in de trant van: "het gaat tussen jullie twee duo's... *lange stilte* tenzij jullie (ander duo) als laatste aankwamen."

Like... ??? ::)
🜃