Auteur Topic: [PE] Aflevering 2  (gelezen 36122 keer)

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: [PE] Aflevering 2
« Reactie #20 Gepost op: 11-04-2017, 16:03:08 »
Ze staan sinds afgelopen jaar EINDELIJK op YouTube  ::bravo::

Top! Thanks! Ga daar lekker naar kijken. Blijft leuk.  :)
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [PE] Aflevering 2
« Reactie #21 Gepost op: 11-04-2017, 16:36:34 »
Ik mis idd een beetje de omgevingsbeelden. Als ik ooit een keer naar Azië ga, komt deze regio als eerste in me op, maar behalve auto's en veel scootes heb ik nog niet echt een beeld van Vietnam gekregen.

Proeven stoor ik me eerlij gezegd niet aan, al mogen ze van mij wel korter in beeld.
Het is en blijft een top-programma. Als je trouwens de beelden van de vooruitblik mag geloven zou je volgende week wat meer van de omgeving kunnen gaan zien.
Dat mag inderdaad meer.

Het slapen erger ik me totaal niet aan, dat mag best wel redelijk lang in beeld. De proef daarentegen duurt mij iets te lang (zeker gezien het soort proeven tot heden). Er mag wel zeker van het tweede gedeelte wat meer in beeld komen van het liften, want dat is wel erg kort in beeld. Maar verder: top-serie!
Ich bin ein Bärliner!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [PE] Aflevering 2
« Reactie #22 Gepost op: 11-04-2017, 16:58:20 »
Wat ik vreemd vond, was dat twee teams de Peking Eend niet hebben gevonden, maar toch als 3 en 4 konden finishen. Dit doordat ze "gewoon" een ander team achtervolgde. Een time-penalty had m.i. op zijn plaats geweest. Andere teams hebben wel die hele markt lopen afstuinen naar De Eend.
 
Dat viel mij ook op. Bij TAR zouden ze daar een half uur straftijd krijgen, maar hier mag het dus gewoon. Vind ik ook best wel oneerlijk.

Ik denk dat de proeven vooral tegenvallen als je het gaat vergelijken met voorgaande seizoenen, widm, ER etc. Die wsl een groter budget hadden. De twee proeven van nu (Pekingeend vinden en pannenkoeken bakken) zou ik zelf ook kunnen organiseren, zo low budget zijn ze. Ik hoop zoals anderen zeggen dat ze nog wel iets meer gaan doen met de omgeving, want daar zijn zoveel mogelijkheden voor.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [PE] Aflevering 2
« Reactie #23 Gepost op: 11-04-2017, 17:45:22 »
ik denk dat je bij kandidaten selectie juist zo breed mogelijk wilt zitten.
Dus hele fanatieke, hele irritante, hele lieve, hele sociale etc. Dat maakt het kijken leuk.
En laten we eerlijk zijn de meest irritante deelnemers zorgen toch voor de meeste discussie en dus eigenlijk de beste tv (dat zelfde zie je ook vaak bij ER)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [PE] Aflevering 2
« Reactie #24 Gepost op: 11-04-2017, 17:52:30 »
Het is geen reisprogramma natuurlijk hé. Verder vind ik de proeven (tot nu toe) vrij simpel.
Maar als je dan toch in zo'n mooi gebied zit in een ver land dan zou het wel leuk zijn als ze daar een beetje gebruik van maken. Anders kunnen ze net zo goed in Nederland en België gaan liften :P.

Citaat
Soms verbaas ik me wel om de casting bij programma's, wie ze dan selecteren. Ik zie liever mega fanatieke kandidaten. Dat saaie Vlaamse koppel (Steff en Margaux) en August en Awatef mogen van mij eruit.
Wat Lukie4 ook zegt, je wilt een groep die heel divers is. Dan heb je juist ook meer kans op aparte/interessante interactie tussen de kandidaten, omdat ze zo anders zijn. En je spreekt veel mensen aan die zich ieder in een ander koppel kunnen vinden.

Citaat
Is er overigens ook een Amerikaanse versie van Peking Express? Ik bedoel: TAR word genoemd ter vergelijking maar dat is toch anders vind ik, dit draait echt puur om liften, in TAR reist men per vliegtuig en is het bovendien een kleiner onderdeel. Of is dat puur omdat ze daar een groter budget hebben maar is het in de basis hetzelfde programma?
TAR is denk ik hetgeen wat het dichtstbij dit concept komt doordat beiden het reisconcept hebben. Maar ze zijn beiden wel anders van opzet ja. Een groter verschil dan bijvoorbeeld ER en Survivor.

Citaat
Ik denk verder niet dat er nog een seizoen gaat komen, als de kijkcijfers niet omhoog gaan.
Ik vrees ervoor :(
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [PE] Aflevering 2
« Reactie #25 Gepost op: 11-04-2017, 17:53:45 »
Maar zelfs al is t minder dan vroeger. T blijft leuk :(

Hoe zijn de kijkcijfers in Belgie?

Mss is met een lager budget (wat ze duidelijk lijken te hebben) wwl makkelijker een nieuw seizoen op te hoesten
You'll never walk alone

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [PE] Aflevering 2
« Reactie #26 Gepost op: 12-04-2017, 16:39:17 »
Ik vond het een leuke aflevering! De politieagentes hebben echt ongelofelijk geluk gehad met Dan als meerijder, zo enthousiast als hij ervoor ging! Misschien hebben ze zelfs nog wat lifttechnieken van hem opgepikt.

De proeven zijn tot nu toe erg simpel, maar op zich vind ik dat wel z'n charme hebben. Wat ik minder kan waarderen is dat het programma in de biechten van August en Ava al verklapte dat zij hadden gewonnen voordat dat in beeld was geweest. Erg jammer, hoe moeilijk is het nu om dit soort continuïteitsdingetjes te voorkomen?