Auteur Topic: [PE] Aflevering 8  (gelezen 26377 keer)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
[PE] Aflevering 8
« Gepost op: 22-05-2017, 17:53:56 »
De finish is bijna in zicht, maar dit gaat niet zonder slag of stoten. De samenwerking met Victor gaat moeizaam en Awa is in tranen...


Peking Express | Vanavond om 20.30 | Net5
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PE] Aflevering 8
« Reactie #1 Gepost op: 23-05-2017, 07:42:00 »
Nog nul reacties?  :o Het zat er een tijdje aan te komen dat Margaux en Awa eruit zouden liggen. Met Cambodja in handbereik als finale zou de zwarte enveloppe logischerwijs rood kleuren. Grappig om te zien dat Siham niet om kon gaan met het uit handen geven aan Victor terwijl hij juist uitermate gedreven was het goed te doen voor ze. Nederlanders vind je overal terug, zelfs in the middle of nowhere ergens in Laos  ::rofl::

De mooiboys hadden eens een lastige dag en het werd ze gek genoeg niet fataal. Toen Awa en Margaux als eerste bij de Lao Lao fabriek aan kwamen had ik goede hoop dat ze als eerste bij de markt zouden kunnen vertrekken richting de finish. Gekke montage die mij dat gevoel gaf want ze waren wederom laatste. De politieagentes waren terecht blij voor Siham en Hicham te finishen. Ik ben benieuwd of twee vechten om een been (Siham/Hicham vs de mooiboys Ceetje en Brecht) en het derde gaat ermee heen (Ann-Sophie en Laura) op zal gaan volgende week. Ik ben nu in ieder geval voor de Vlaamse flikken  ::bravo::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PE] Aflevering 8
« Reactie #2 Gepost op: 23-05-2017, 10:41:00 »
De montage is zo doorzichtig. Overdreven positieve montage voor Awa en Margaux waardoor het al een zekerheidje was dat zij af zouden vallen. Ook bij wie de proef zou spelen ("ze zitten elkaar op de hielen" eeeh, nee). Wat flauwe proef dit keer, Victor in het nadeel en Brecht (of is het die ander?) kon gewoon inzetten gelijk aan Victor om te winnen (deed ie niet maar maakt de proef wat zwakker).

Vond het maar een matige aflevering.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [PE] Aflevering 8
« Reactie #3 Gepost op: 23-05-2017, 11:50:49 »
Leuk om dat auditiefilmpje te zien! Ze komen echt heel anders over dan in de serie (veel leuker).

De montage begint mij ook een beetje te irriteren. Je kunt er gewoon geen pijl op trekken wie voor of achter ligt. De suggestie wordt gewekt dat Awa en Margaux voorop liggen en dan zijn ze opeens laatste? Ik mis het hele race-gevoel, het gevoel dat je er een beetje bij bent. Ik vind het fijn dat Awa ook een zachtere kant van zichzelf heeft kunnen laten zien en dat Margaux eindelijk ook eens in de race kwam (wel rijkelijk laat). Tegelijkertijd ben ik vooral blij dat de drie beste en leukste koppels nog steeds in de race zijn. Ik gun het hen alle drie! Victor was ook echt een leuke reisgenoot, die zich aan zijn belofte heeft gehouden (zorgen dat Siham en Hicham doorgaan). Ook ben ik blij dat hij rustig met Siham heeft gepraat en haar weer heeft gemotiveerd, dat was echt even nodig!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PE] Aflevering 8
« Reactie #4 Gepost op: 23-05-2017, 12:59:44 »
Haha, ik heb het officiële auditie filmpje van Awatef en August gevonden: https://vimeo.com/180515115 (altijd leuk om te zien, op basis van wat de kandidaten, onder andere, geselecteerd werden.)

@ Joost: Siham was inderdaad enigszins gepikeerd dat ze passief moest toekijken en leek wat chagrijnig te raken telkens als 'het allemaal té langzaam ging' terwijl Victor inderdaad zeer gedreven was, ze hadden het veel slechter kunnen treffen. Maar de instelling van Siham mag ik wel, controle-freaks weten vaak i.i.g van aanpakken! Liever dat dan een gebrek een gedrevenheid en passiviteit, zoals me tegen begon te staan bij Margaux, al leek ze op te bloeien deze aflevering, maar toen vielen ze af. Mijn mening zal vast niet populair zijn, maar toch had ik Awa graag de finale zien spelen (tegen Siham en Hicham) de fanatiekste tegen de fanatiekste. Ik vond Victor de leukste onverwachte meereizende gast tot nu toe overigens, omdat hij het meest gedreven, fanatiek en enthousiast was. (Ik vond de VIP-editie ook het allerbeste seizoen van Peking Express, van mij mogen ze teruggaan naar BN'ers.)

Ha, dat filmpje!  ;D Zo lekker relaxt zijn ze daar, zo a-relaxt waren ze in de serie  :P En toch hé: als je al gekozen wordt omdat je een keer 40 dagen hebt lopen backpacken.. kreeg Net5 dan zo weinig inzendingen van kandidaten?  ::) Mee eens, zowel Awa als Hicham weten van aanpakken. Toch bevalt dat laid-back van de boys en de agentes mij ook. Misschien wel meer. Wat mij begon tegen te staan is dat PE nooit ten nimmer het echte racegevoel geeft. Ik wil weten hoe precies de koppels binnen komen. Kap dat niet af door snel door te spoelen richting de executie. Geef niet die nepindruk dat Awa/Margaux nog een kans maakten terwijl dat overduidelijk niet zo was. En sodemieter op met die zwarte enveloppe, dat geeft helemaal geen leuke verrassing. En al helemaal als je het onderuit haalt door Awa/Margaux terug te halen. Victor was idd een leuke gast, maar dat vond ik van de meeste wel. Dan ging er ook enthousiast in, idem met Ella.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PE] Aflevering 8
« Reactie #5 Gepost op: 23-05-2017, 13:04:56 »
Wat mij begon tegen te staan is dat PE nooit ten nimmer het echte racegevoel geeft. Ik wil weten hoe precies de koppels binnen komen. Kap dat niet af door snel door te spoelen richting de executie. Geef niet die nepindruk dat Awa/Margaux nog een kans maakten terwijl dat overduidelijk niet zo was.

Jaaa dit. Maar ik denk wel dat Awa en Margaux echt eerste lagen bij die flessen hoor, alleen zijn ze op de markt niet zo handig te werk gegaan of gewoon pech gehad.

Zwarte envelop vond ik op zich wel aardig maar ik heb liever gewoon meer dan 6 koppels en dan gewoon naar huis is naar huis! En langere etappes


Offline Willem26

  • Forumlid
Re: [PE] Aflevering 8
« Reactie #6 Gepost op: 23-05-2017, 13:26:25 »
Volgens Stichting Kijkonderzoek is het aantal kijkers naar PE gisteravond inmiddels gedaald tot 140000 (zie https://kijkonderzoek.nl/component/com_kijkcijfers/Itemid,133/file,dp-0-293-0-p) Misschien dat bij de finale het aantal kijkers nog iets toeneemt, maar ik vrees dat PE 2017 helaas als een nachtkaars uit gaat. Zoals anderen al hebben opgemerkt: een gemis aan racegevoel, slappe proeven, een onnodige zwarte envelop, presentatie die niet echt van een hoog niveau is, vervelende montages als het erom gaat wie als laatste bij de finish arriveert, etc. etc. etc. Nee, op deze manier hoeft dit programma voor mij niet meer. Jammer, heel jammer.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PE] Aflevering 8
« Reactie #7 Gepost op: 23-05-2017, 15:45:43 »
Jaaa dit. Maar ik denk wel dat Awa en Margaux echt eerste lagen bij die flessen hoor, alleen zijn ze op de markt niet zo handig te werk gegaan of gewoon pech gehad.

Zwarte envelop vond ik op zich wel aardig maar ik heb liever gewoon meer dan 6 koppels en dan gewoon naar huis is naar huis! En langere etappes

Dat zal het wel geweest zijn ja. Zwarte enveloppe is een kunstgreep ivm te weinig koppels denk ik. Of was die er altijd al? In die ene PE met een jonge hond Art als presentator en een koppel bestaande uit twee elkaar-niet-kennende kandidaten die ik gezien heb eindigden ze met een puntenklassement. Te weinig punten en daarom laatste?  ::zwaai:: Stuk eerlijker ook want in feite staat bij de productie al vast of een aflevering iemand wel of niet doorgaat.

Dat hebben meerderen kijkers (terecht) opgemerkt, ik snap ook niet waarom ze dat steeds doen. Het is nota bene het spannendste moment van de aflevering. Ja, omdat ze niet de beelden willen tonen van de finish omdat dat verraadt wie als laatste binnenkomt, kennelijk vinden ze het gewoon spannender om dat onverwacht te vertellen, en kozen ze daarom voor deze aanpak. Maar dan snap ik niet dat ze, exact op het moment dat ze het vertellen of op z'n minst achteraf, het finish-moment laten zien. Nu worden de kandidaten genoemd and that's it, als je kandidaten vol spanning ziet rennen naar de finish, is toch spannender? Dalijk doen ze dat ook bij de finale, dat ze op die saaie wijze, vertellen wie gewonnen heeft ::rofl::

Nou dit dus precies! Het oogt ook een stuk vlotter als je direct eraan vast knoopt: "En dus nemen wij afscheid van..." Want nu geven ze de finishmomenten inderdaad als flashback. Als ze zo dan ook de finale in beeld brengen dan is het tijd om te heroverwegen.  ::rofl::

Volgens Stichting Kijkonderzoek is het aantal kijkers naar PE gisteravond inmiddels gedaald tot 140000 (zie https://kijkonderzoek.nl/component/com_kijkcijfers/Itemid,133/file,dp-0-293-0-p) Misschien dat bij de finale het aantal kijkers nog iets toeneemt, maar ik vrees dat PE 2017 helaas als een nachtkaars uit gaat. Zoals anderen al hebben opgemerkt: een gemis aan racegevoel, slappe proeven, een onnodige zwarte envelop, presentatie die niet echt van een hoog niveau is, vervelende montages als het erom gaat wie als laatste bij de finish arriveert, etc. etc. etc. Nee, op deze manier hoeft dit programma voor mij niet meer. Jammer, heel jammer.

Dan mogen ze zeker heroverwegen! Nu weet ik niet hoeveel kijkers voorgaande seizoenen PE had. Was het WIDM qua aantallen voorheen? Maar slechts 140.000 kijkers is echt niks :-X
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Willem26

  • Forumlid
Re: [PE] Aflevering 8
« Reactie #8 Gepost op: 24-05-2017, 09:32:56 »
Nu weet ik niet hoeveel kijkers voorgaande seizoenen PE had. Was het WIDM qua aantallen voorheen? Maar slechts 140.000 kijkers is echt niks :-X

Voor kijkcijfers van de voorlaatste reeks (PE 2012: zie http://www.pekingexpress.org/forum/archief/seizoen2012/index.php?PHPSESSID=4p7077vi6khovlseclc0mftsv0&topic=46369.0

Voor PE 2008 en 2007: zie http://www.pekingexpress.org/forum/archief/seizoen2008/index.php?topic=31369.60
« Laatst bewerkt op: 24-05-2017, 09:37:11 door Willem26 »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PE] Aflevering 8
« Reactie #9 Gepost op: 24-05-2017, 10:29:43 »
Voor kijkcijfers van de voorlaatste reeks (PE 2012: zie http://www.pekingexpress.org/forum/archief/seizoen2012/index.php?PHPSESSID=4p7077vi6khovlseclc0mftsv0&topic=46369.0

Voor PE 2008 en 2007: zie http://www.pekingexpress.org/forum/archief/seizoen2008/index.php?topic=31369.60


Hmm, ook toen liepen de kijkcijfers terug na aflevering 1. Beste seizoen schijnt 2007 te zijn als ik het zo zie. Maar slechts 39.000 kijkers naar de finale aflevering destijds is toch om te huilen? Nu ligt het ook aan het gekozen uitzendslot van 23:00 tot 00:39. Dat hebben ze gelukkig nu beter gekozen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Willem26

  • Forumlid
Re: [PE] Aflevering 8
« Reactie #10 Gepost op: 24-05-2017, 12:44:42 »
Hmm, ook toen liepen de kijkcijfers terug na aflevering 1. Beste seizoen schijnt 2007 te zijn als ik het zo zie. Maar slechts 39.000 kijkers naar de finale aflevering destijds is toch om te huilen? Nu ligt het ook aan het gekozen uitzendslot van 23:00 tot 00:39. Dat hebben ze gelukkig nu beter gekozen.

De laatste aflevering (die met 39000 of 40000 kijkers) was een terugblik. De winnaars zijn dan bekend, dus de spanning is eraf. De finale was in beide gevallen de 12e aflevering. Komt nog bij dat de terugblik in een geval werd uitgezonden van 23:00 tot 00:39 uur, een zeer ongunstig tijdstip.

Maar goed, dat doet allemaal niets af aan het feit dat de cijfers v.w.b. de vorige aflevering (22-5-2017) nogal teleurstellend waren.

Genoeg over de kijkcijfers, nu weer terug naar PE aflevering 8, zoals dit topic heet.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [PE] Aflevering 8
« Reactie #11 Gepost op: 25-05-2017, 08:13:01 »
dank u ;D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Milow mol 13

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • You are stronger than you think
Re: [PE] Aflevering 8
« Reactie #12 Gepost op: 26-05-2017, 20:05:11 »
Zondag de finale  :)
Oké zeg hier wie je wilt zien winnen
Voor mij ofwel de Flikken of jongens  ::regenboog::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [PE] Aflevering 8
« Reactie #13 Gepost op: 26-05-2017, 21:35:45 »
Ow ja dit was ook nog ;D
Nou hoef t niet terug te kijken geloof ik

Misschien overbodig, maar voor alle Belgische kijkers graag zondag alles over de finale in dit topic plaatsen.
En pas na afloop vd aflevering in Nederland (maandag rond ca 2200u) mag het in andere topics. ::jaja::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PE] Aflevering 8
« Reactie #14 Gepost op: 26-05-2017, 21:55:16 »
Zouden ze Margaux nog een keertje terughalen?  ::hypocriet:: Zou ik helemaal niet erg vinden  ::love::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline pauluskramer

  • Forumlid
Re: [PE] Aflevering 8
« Reactie #15 Gepost op: 30-05-2017, 15:16:54 »
Ze mogen best Margaux terughalen als ze maar niet met Awa komen haha, zo vreselijk is zij! Zo ff smullen naar de herhaling van aflevering 9 want die heb ik gemist :( Voor iemand anders die het ook gemist heeft: https://www.tvgemist.be/peking-express