Auteur Topic: Peking Express zoveel jaar later!!!  (gelezen 323393 keer)

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Peking Express zoveel jaar later!!!
« Reactie #460 Gepost op: 16-03-2012, 14:04:41 »
Interessante stukken. Heel erg bedankt voor het inscannen!  ::respect::

Een groot deel van de in deze artikelen aangehaalde zaken was mij al wel bekend. Marc Hoogsteyns heeft eerder zijn ervaringen gedeeld en daar heeft Humo zich toch weer voor een groot deel op gebaseerd. Ik vond het daarmee eigenlijk ook nogal eenzijdig. Waar is de andere kant van het verhaal? Delen meer medewerkers deze ervaringen?

Naar aanleiding daarvan ben ik dus even gaan Googelen en er blijkt een heuse rel te zijn ontstaan. De Vlaamse commissie voor media wil - naar aanleiding van het Humo-stuk - dat er een onderzoek komt naar de 'wanpraktijken rond reality-televisie'. Ludo Poppe (voormalig directeur van productiehuis Kanakna en uitvoerend producent van Peking Express) is uiteraard niet blij: hij dient een klacht in bij de raad voor journalistiek en onderneemt juridische stappen tegen Marc Hoogsteyns, Leo de Bock en de journalist van Humo. In een aantal Facebook-posts bespreekt Poppe de punten die in het Humo-artikel werden aangestipt. Hoewel ik ze niet zo goed geschreven vind, zitten er zeker interessanten dingen in. Zijn verklaring voor het regelen van liften door de productie in het eerste seizoen vind ik bijvoorbeeld best aannemelijk en te begrijpen. Ook zijn uiteenzetting over de sterkte van het format en de kwaliteit van de reporters in relatie tot geknoei in de montage vind ik best interessant leesvoer.
Voor mijn gevoel deed Peking Express het in dit opzicht inderdaad altijd beter dan andere reality-programma's. In vergelijking met Amerikaanse shows als Survivor en The Amazing Race was er echter nog heel wat winst te behalen. Zo viel me altijd op dat Peking Express een voiceover nodig had om kandidaten en gebeurtenissen te duiden. In voorgenoemde Amerikaanse programma's is er vaak toch meer beeld of ze gebruiken - soms weliswaar zeer creatief gemonteerde - interviews met kandidaten om te beschrijven wat er gebeurt.

Ik ben benieuwd hoe dit verhaal nu verder gaat........
« Laatst bewerkt op: 16-03-2012, 14:06:49 door honeymaker »

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: Peking Express zoveel jaar later!!!
« Reactie #461 Gepost op: 19-03-2012, 14:01:51 »
 ::hypocriet::
Nou anders ik wel, wat eeen verdediging van Ludo Poppe. Ik ken die Hoogsteyn natuurlijk ook, hij snurkte zo verschrikkelijk!!!! Al met al een heel gedoe waarbij opgemerkt moet worden dat bij zo'n grote productie natuurlijk altijd wel iets gebeurd dat het daglicht slecht kan verdragen. Wat dat betreft kan ik mer er vanalles bij voorstellen. Moet wel zeggen/stellen dat er van de kant van oogsteyn natuurlijk een boel oud zeer zit. Wat dat betreft is zijn verhaal 'getekend'. Ben al eens een keer benaderd door de NOS, die hadden ook iets op gevangen en vroegen mij naar de bekende weg!!. Natuurlijk worden er taxi's geregeld en n atuurlijk is er voorkeur maar dat krijg je never hard gemaakt!!! Één voorval staat me nog heel goed bij: Ludo Poppe en Ernst-Paul Hasselbach stonden naast me in Allamabad voordat we op een olifant stapten. Op de vraag van mijn kant of het allemaal wat naar wens ging stelden zij dat de strijd wel wat harder mocht. Ik kon daar volgens hun verandering in brengen, mijn strijd met Krieke kon scherper volgens hun!
Ik zei toen ( grappend) tegen hun dat 'voor niets de zon op gaat'. Geen van beiden gingen daarop in, dus wat dat betreft.........
grtz rinck

Offline Zartan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I am smarter than the average bear...
Re: Peking Express zoveel jaar later!!!
« Reactie #462 Gepost op: 1-04-2012, 17:12:35 »
::nieuwsgierig::
Nou ja zeg, weekendje Amsterdam bij mijn grote vriend en wat dacht je wat!!!!
Komen we daar in het red-light district kroegje in en uit en zoineens bij Barracuda, zo'n meezing kroeg zegt de portier tegen me: Nee maar ben jij niet díé Rinck van Peking Express????. Zeg nog tegen hem heeft mijn vriendje dit georganiseerd, zodat jij ervan weet!!!!. Maar nee hoor, gewoon nog een herkenning na zoveel jaar later!!!!!
Kun je nagaan wat PE met je doet = waarschuwing aan de nieuwe deelnemers.
grtz rinck

Hahaha....die grijze buizerd in de "rode lampen buurt".
En nog herkend worden ook :) :)

Vond het wel hilarisch kan ik je vertellen, oude vrind!

Ps. Ik zit vanavond weer aan de buis gekluisterd  ;D
In life you have to do a lot of things you don't f*ing want to do. Many times, that's what the f* life is... one vile f*ing task after another.