Auteur Topic: Waarom niet onze eigen Peking Express  (gelezen 4030 keer)

Offline Stoffie1980

  • Forumlid
Waarom niet onze eigen Peking Express
« Gepost op: 11-04-2007, 20:39:08 »
Hey iedereen,

Ik weet dat iedereen hier vast superveel van Peking Express houdt, daarom vind ik het raar dat volgend idee nog niet is opgekomen in jullie hersentjes:

"Laten we eens onze eigen Peking Express organiseren".

Het moet mogelijk zijn toch?  Bijv. we vertrekken met een aantal koppels al liftend uit Belgie of Nederland, en gaan zo liften door Europa.

Er vallen geen koppels af, maar diegene die eerst bij een afgesproken plaats komt wint het meeste punten.  Diegene die op het einde van de rit het hoogst aantal punten heeft, wint gewoon "onze" Peking Express.

Natuurlijk moet er veel afgesproken worden en zo, maar het moet toch mogelijk zijn, niet?

Indien je interesse mocht hebben, stuur me dan gewoon een berichtje via het forum hier of via wuytack_kristof@hotmail.com.  Je mag me ook toevoegen aan je Messenger.

Greetz,

Kristof

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Waarom niet onze eigen Peking Express
« Reactie #1 Gepost op: 11-04-2007, 20:47:07 »
Hmmm, kan je wat meer uitleg geven hoe het precies ineensteekt?  ::nieuwsgierig::

Offline Stoffie1980

  • Forumlid
Re: Waarom niet onze eigen Peking Express
« Reactie #2 Gepost op: 11-04-2007, 20:54:18 »
Wel, ik heb zoiets in gedachten:

1) Degenen die interesse hebben, sturen een berichtje naar mijn e-mailadres (wuytack_kristof@hotmail.com).  De deelnemers mogen zich ofwel apart, ofwel als koppel inschrijven.  Ik bijv. zou samen met mijn vriend deelnemen aan "onze" Peking Express.

2) Alle deelnemers komen samen (ofwel in real live, ofwel via chat/e-mail) en spreken een periode af waarin ze zich kunnen vrijmaken om het spel te spelen.

3) Bovendien wordt afgesproken voor hoe lang er gespeeld wordt (2 weken - 4 weken?).

4) Qua regels zou ik dezelfde regels toepassen als in de echte Peking Express: koppels liften om het snelst naar een afgesproken plaats.  Elk koppel mag per dag een bepaald aantal euro's uitgeven aan eten en drinken, maar niet aan transport.  Elk koppel dient ook een slaapplaats te zoeken voor de nacht.  Er wordt telkens afgesproken aan een bepaalde belangrijke plaats.  Het koppel dat daar als eerste aankomt, krijgt het meeste punten voor de etappe.

5) Het spel kan vertrekken vanuit Belgie, maar we kunnen eventueel ook afspreken om in een ander land te starten.  Wel zou ik kiezen om binnen de EU te blijven, aangezien het anders te moeilijk wordt met visa en paspoorten.

Voila, dat is het voorlopig, meer ideetjes zijn zeker welkom!




Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Waarom niet onze eigen Peking Express
« Reactie #3 Gepost op: 11-04-2007, 21:03:23 »
Het is dus geen virtueel spel,maar echt? Sjonge,ik werk van 'smorgens vroeg tot 's avonds, leuk idee,maar ik kan helaas niet  ::ohno::

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Waarom niet onze eigen Peking Express
« Reactie #4 Gepost op: 13-04-2007, 20:00:15 »
en hoe controleer je of er eerlijk gespeeld wordt?
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Waarom niet onze eigen Peking Express
« Reactie #5 Gepost op: 13-04-2007, 20:26:56 »
Ik pas ook :)

Offline stressie mama

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Waarom niet onze eigen Peking Express
« Reactie #6 Gepost op: 13-04-2007, 22:18:57 »
Hey iedereen,

Ik weet dat iedereen hier vast superveel van Peking Express houdt, daarom vind ik het raar dat volgend idee nog niet is opgekomen in jullie hersentjes:

"Laten we eens onze eigen Peking Express organiseren".

Het moet mogelijk zijn toch?  Bijv. we vertrekken met een aantal koppels al liftend uit Belgie of Nederland, en gaan zo liften door Europa.

Er vallen geen koppels af, maar diegene die eerst bij een afgesproken plaats komt wint het meeste punten.  Diegene die op het einde van de rit het hoogst aantal punten heeft, wint gewoon "onze" Peking Express.

Natuurlijk moet er veel afgesproken worden en zo, maar het moet toch mogelijk zijn, niet?

Indien je interesse mocht hebben, stuur me dan gewoon een berichtje via het forum hier of via wuytack_kristof@hotmail.com.  Je mag me ook toevoegen aan je Messenger.

Greetz,

Kristof
Echt ni zo makkelijk denk ik ::oink::
verzekering ::)
veiligheid ::)
wie neemt deze verantwoordelijkheid
kzou het toch maar overlaten aan experts ::vergroot::
misschien leuk om af te spreken met andere koppels om gewoon zonder wedstrijd door europa te trekken,kweet ni ,maar da is mijn idee erover ::zwaai::
dieren zijn je echte vrienden

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Waarom niet onze eigen Peking Express
« Reactie #7 Gepost op: 14-04-2007, 12:08:40 »
Je kunt natuurlijk wel liftwedstrijden organiseren, dat gebeurt wel meer. Maar om dan ook bij mensen te gaan overnachten, dat lijkt me zonder cameraploeg en andere organisatie er omheen toch wat minder.

Sowieso kun je beter geen koppels mee laten doen die alleen uit twee vrouwen bestaan, want die lopen toch het grootste risico.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Waarom niet onze eigen Peking Express
« Reactie #8 Gepost op: 14-04-2007, 23:17:24 »
Als je het zonder afvallers doet is de hele kracht erachter weg, vind ik

Ocampa

  • Gast
Re: Waarom niet onze eigen Peking Express
« Reactie #9 Gepost op: 16-04-2007, 11:34:23 »
Leuk plan maar onuitvoerbaar want hoe wil je controleren of er eerlijk gespeeld wordt?