Auteur Topic: Nieuw Seizoen PE in 2009?  (gelezen 103007 keer)

Offline Zartan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I am smarter than the average bear...
Re: Nieuw Seizoen PE in 2009?
« Reactie #40 Gepost op: 29-10-2009, 20:15:05 »
Misschien dat het helpt als alle forummers hier een bericht zouden achterlaten op het gastenboek van Net 5?

Mijn zegen heb je alvast ^^
Kan mij niet zoveel schelen wie erin zitten, ik wil die spanning en dat muziekje terug!!!!
In life you have to do a lot of things you don't f*ing want to do. Many times, that's what the f* life is... one vile f*ing task after another.

Offline Sarah70

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nieuw Seizoen PE in 2009?
« Reactie #41 Gepost op: 30-10-2009, 10:01:12 »
Mijn zegen heb je alvast ^^
Kan mij niet zoveel schelen wie erin zitten, ik wil die spanning en dat muziekje terug!!!!
Ja dat muziekje.... ik heb het zelf onder mijn fotoshow van china in het karstgebergte gezet !!!

Offline BastiaanN

  • Forumlid
Re: Nieuw Seizoen PE in 2009?
« Reactie #42 Gepost op: 31-10-2009, 11:05:35 »
Ik zou ook graag een nieuw seizoen zien. Ik vermoed alleen dat het best een kostbaar programma is.

Met een grove schatting van de kosten kom ik al gauw richting de 5 miljoen euro. Ik kan me voorstellen dat dat in deze tijd moeilijk op te brengen is. Het is ook niet even zo maar een bedrag dat je als fans gaat lopen inzamelen ofzo.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Nieuw Seizoen PE in 2009?
« Reactie #43 Gepost op: 31-10-2009, 11:16:30 »
Weet je dat zeker, dat je aan de 5 miljoen komt? WIDM is ook een heel erg duur programma, en hun budget zit rond de miljoen. Zoiets heb ik vernomen vorige week in Amsterdam.

Kan zijn dat het logistieke deel bij PE een stuk duurder is, maar wat betreft opdrachten zie ik niet zo heel erg veel verschil.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Nieuw Seizoen PE in 2009?
« Reactie #44 Gepost op: 31-10-2009, 11:34:30 »
maar bij PE hoeven ze dan weer niet voor het hele team brandstof te hebben en slaap plekken. :P

Offline BastiaanN

  • Forumlid
Re: Nieuw Seizoen PE in 2009?
« Reactie #45 Gepost op: 31-10-2009, 11:54:28 »
Ik heb geen inzicht in de budgetten, ik kan hoogstens een inschatting maken. Ik heb het volgende gedaan. In de 'making of' vertellen ze dat ze met een 100 tal man op locatie zitten en dat ze dagen van 16 uur maken. Bij mij op mijn werk rekenen we met 20.000 euro per man maand. Nu zijn wij erg duur en zijn cameramensen en reporters vast iets goedkoper, zeg de helft. Ik ben uit gegaan van 2 maanden op locatie. Aan mens uren op locatie kom ik dan uit op:

100 man x 2 (16 uur per dag) x 2 (maanden) = 400 man maanden
400 man maanden x 10.000 euro = 4 miljoen aan loonkosten

Dan tickets, cameraapparatuur en postproductie, etc.. 1 miljoen

Dan kom ik ongeveer op 5 miljoen. Het kan goed zijn dat ik er ergens mis zit, als ik echter met ons uurtarief reken moet er nog een factor 2 overheen.

Offline BastiaanN

  • Forumlid
Re: Nieuw Seizoen PE in 2009?
« Reactie #46 Gepost op: 31-10-2009, 12:01:07 »
Stel het kost 5 miljoen om te maken en de vorige seizoenen waren er 500.000 kijkers dan kost het programma dus 10 euro per kijker om te maken. Dat is best een hoop. Per aflevering dus bijna 1 euro per kijker.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Nieuw Seizoen PE in 2009?
« Reactie #47 Gepost op: 31-10-2009, 12:05:42 »
ik denk niet dat iedereen 16 uur per dag 2 maanden lang maakt.
Ik denk dat aan het begin eerst een groep is die de omgeving scout zeg maar. want volgens mij zijn de kandidaten niet 2 maanden weg. En je hebt alleen de cameramensen nodig tijdens de tijd dat de kandidaten er zijn.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Nieuw Seizoen PE in 2009?
« Reactie #48 Gepost op: 31-10-2009, 12:10:00 »
Ik denk dat ze het aantal medewerkers wel wat hebben overdreven, met 'een honderdtal'. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat er echt zoveel mensen ter plaatste waren: wat moeten die allemaal doen?

Je hebt 8 koppels * 2 medewerkers (camera- en geluidsman) = 16
Dan nog twee extra geluids- en cameramannen voor beide presentatoren = 4
De presentatoren zelf = 2
Productie = ??? laten dat er nou eens 10 zijn
Logistieke medewerkers/ondersteunend personeel = ??? stel dat dit er 20 zijn

Dan zit je nog maar aan de 52.

O ja en inderdaad Vieffan: zodra een koppel eruit ligt, liggen ook de bijbehorende camera-mensen eruit.

Ik vraag me nu trouwens af of er wel geluidsmensen bij zijn.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline BastiaanN

  • Forumlid
Re: Nieuw Seizoen PE in 2009?
« Reactie #49 Gepost op: 31-10-2009, 12:27:13 »
Ik heb eens de aftiteling bekeken van afl. 1 van seizoen 3 en daar staan 57 namen. En dat is inclusief 9 namen post-productie. Die 100 is dus inderdaad een beetje te veel. Op die aftiteling staan echter geen lokaal personeel (zoals tolken). Dat scheelt een hoop in de kosten. Nieuwe schatting tussen de 2 en 3 miljoen euro?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Nieuw Seizoen PE in 2009?
« Reactie #50 Gepost op: 31-10-2009, 12:54:02 »
Ach, het komt niet op een euro, hoor. Maar om eerlijk te zijn: met enkele tonnen zit je te laag. Ik meen dat de eerste editie ook een aantal VW-Touaregs bevatte, die die corrupte Russische douane maffia in beslag heeft genomen.

Voor de rest: waar had ik het nou gelezen, dat de voorhoede van het team, plus de laatste medewerkers van het team ''fysiek'' zo'n 2000 kilometer van elkaar verwijderd waren? Dat hoeven er overigens maar 3 per plek te zijn, en als ze niet in het duurste hotel ter wereld slapen, zijn ook dat de kosten niet. Logistiek is het echter een klus die totaal niet te vergelijken is met WIDM of ER.

Offline Zartan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I am smarter than the average bear...
Re: Nieuw Seizoen PE in 2009?
« Reactie #51 Gepost op: 31-10-2009, 13:14:29 »
Ja dat muziekje.... ik heb het zelf onder mijn fotoshow van china in het karstgebergte gezet !!!

Haha prachtig.........dat deuntje voelt altijd vertrouwt ^^
In life you have to do a lot of things you don't f*ing want to do. Many times, that's what the f* life is... one vile f*ing task after another.

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: Nieuw Seizoen PE in 2009?
« Reactie #52 Gepost op: 1-11-2009, 15:28:17 »
Ik denk dat ze het aantal medewerkers wel wat hebben overdreven, met 'een honderdtal'. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat er echt zoveel mensen ter plaatste waren: wat moeten die allemaal doen?

Je hebt 8 koppels * 2 medewerkers (camera- en geluidsman) = 16
Dan nog twee extra geluids- en cameramannen voor beide presentatoren = 4
De presentatoren zelf = 2
Productie = ??? laten dat er nou eens 10 zijn
Logistieke medewerkers/ondersteunend personeel = ??? stel dat dit er 20 zijn

Dan zit je nog maar aan de 52.

Hé allemaal!
volgens mij heb ik het wel al een keer laten weten dat er echt zo'n honderd personen achter en ook voor ons aan sjouwden!!!
Jullie maken een paar denkfoutjes:
* bij elk koppel zit een verslaggever (ster bij ons), cameraman ( Stein laat ie fijn zijn!), soms geluidsman ( dus niet steeds), vertaler ( vooral in China), en een chauffeur ( en in een aantal gevallen twee!)
De vertaler en chauffeurs zijn locals die ook kunnen wisselen kwa streek en land!
* vóór het circus aan gaat een bus vol met mensen die de game's voor bereiden, zeg maar zo'n 25 personen!
* achterons aan gaat een bus vol met regisseurs die per telefoon ( satteliet)de koppels volgen en de verslaggever aansturen.
* dan heb je nog een busje met directie ( Ludolf Poppe van KANAKNA, google maar eens) met gevolg en regelaars.
* ook de presentatoren hadden een klubje mensen bij zich die alles regelden
* dan nog de logistieke personen, die je al noemde!, die hotel eten ,bevoorrading, afstemming, paspoorten, inchecken etc. regelden. Volgens mij een vrouw of 5?

Bij de ranking zag je dan ook mensen die je niet eerder had gezien. Op het moment dat je dacht nou nu "ken" ik ze toch allen wel zag je weer nieuwe. Wat denk je verder van de securitieman/women die ons kwam helpen toen we door de politie werden opgepakt, ook een busje vol!
Dus uiteindelijk echt wel zo'n honderd personen. Op elke lokatie waren er , net als ik al zei, ook weer nieuwe personen.
Midden in India kwam Ernst-Paul zo ineens op de proppen, die hadden we nog niet gezien! In Bombay waren er zoineens weer totaal nieuwe personen. En op het eindfeest kwam ik na twee maanden tijd wederom nieuwe gezichten tegen.
Met andere woorden; het kost nogal wat. Daar komt bij dat het aanvangkelijk investeren was en maybe nu caschen?
groet rinck
« Laatst bewerkt op: 1-11-2009, 16:05:12 door Swifty, Reden: quote gerepareerd »

Offline BastiaanN

  • Forumlid
Re: Nieuw Seizoen PE in 2009?
« Reactie #53 Gepost op: 1-11-2009, 18:02:54 »
Cashen zal het dus wel niet zijn voor de makers en NET 5. Ook een collecte onder de fans houden is geen optie, het is dus gewoon een erg duur programma.

Een reisorganisatie zal dus ook niet zo snel zo'n soort reis proberen op te zetten, wel jammer ik zou het zelf ook wel eens willen ervaren.

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Nieuw Seizoen PE in 2009?
« Reactie #54 Gepost op: 1-11-2009, 18:38:19 »
Ik hoop eigenlijk nog steeds dat Net 5 & VT4 deze twee jaar gebruiken om te sparen voor een nog grotere Peking Express. Een soort The Amazing Race (de nog veel grotere Amerikaanse monsterproductie waar Peking Express overduidelijk een afgeleide van is), maar dan met de mooie documentaire-stijl van Kanakna. Net 5 kan het programma dan weer gelijk groots presenteren. Het krijgt aandacht in programma's als De Wereld draait door, zodat ze weer meer dan een miljoen kijkers krijgen.
Helaas zal het bij dromen blijven en zal de Revolutieroute wel het laatste seizoen blijken te zijn geweest.......... :\'(

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Nieuw Seizoen PE in 2009?
« Reactie #55 Gepost op: 2-11-2009, 12:55:16 »
Het is zeker een duur programma om te maken, maar het was wel een zeer populair programma kan ik me herinneren, er valt dus denk ik best wel het nodige te verdienen met de reclame en andere sponsoring...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Sarah70

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nieuw Seizoen PE in 2009?
« Reactie #56 Gepost op: 2-11-2009, 12:56:08 »
Wel bizar dat het programma nog steeds zo leeft !!!  ::ok::
Tja het kan wel heel duur zijn, maar ja dan heb je wel wat !!!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Nieuw Seizoen PE in 2009?
« Reactie #57 Gepost op: 2-11-2009, 13:03:11 »
Wel bizar dat het programma nog steeds zo leeft !!!  ::ok::
Tja het kan wel heel duur zijn, maar ja dan heb je wel wat !!!
Maar het is toch ook net als WIDM een overgetelijk programma!
Ich bin ein Bärliner!

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: Nieuw Seizoen PE in 2009?
« Reactie #58 Gepost op: 3-11-2009, 09:57:53 »
 ::tandpastasmiley::
´k Had tussendoor contact ,telefonisch, met Kris uit Belgiè en die wist te vertellen dat de `grote` man van KaNakNa in Amerika zit en daar waarschijnlijk met dezelfde soort zaken bezig is.
Voor zover ik weet was hij de grote man achter Peking Express. Wat dat betreft zou hij terug moeten komen!!!
greets rinck 

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Nieuw Seizoen PE in 2009?
« Reactie #59 Gepost op: 4-11-2009, 11:18:00 »
Stel dat het ooit terug zou komen, welke route zou je dan kunnen gaan uitkiezen om liftend af te leggen?
Ich bin ein Bärliner!