Auteur Topic: Peking Express ontdekt Zuid-Amerika  (gelezen 5567 keer)

Offline Miek

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Peking Express ontdekt Zuid-Amerika
« Gepost op: 20-01-2007, 05:33:30 »
In de vierde editie van Peking Express wordt er voor het eerst door een ander continent geracet: Zuid-Amerika. De route gaat van de Atlantische Oceaan naar de Stille Zuidzee, recht door het hart van Zuid-Amerika. Landen die worden doorkruist zijn Brazilië, Bolivia en Peru. Uiteraard wordt daarbij stilgestaan bij alle noemenswaardige steden en plaatsen die de deelnemers onderweg tegenkomen. Denk aan onder andere Rio de Janeiro, Brasilia, Corumba, La Paz en Lima waar de finale plaatsvindt. Peking Express: Zuid-Amerika wordt gepresenteerd door Art Rooijakkers en Roos van Acker en is vanaf zondag 25 februari om 20.30 uur te zien op NET 5.

Peking Express: Zuid-Amerika wordt voor de kandidaten een onbeschrijfelijke ervaring. In hoog tempo liften ze door het continent heen en maken ze onderweg kennis met de vele verschillende culturen die Zuid-Amerika rijk is. Eén van de hoogtepunten van de reis is de Machu Picchu in Peru. Deze stad van de Inca’s behoort tot één van de wereldwonderen. Verder moeten de deelnemers lama’s scheren en vangen ze als ware cowboys kalveren met een lasso. Maar ook liften langs levensgevaarlijke snelwegen en het doden van piranha’s hoort bij de opdrachten.

“Na drie edities van Peking Express in Azië maken we nu de overstap naar een nieuw continent: Zuid-Amerika. Ik had me er vooraf veel van voorgesteld, maar ik had nooit gedacht dat de verandering zó groot zou zijn. Azië is fascinerend, prachtig en interessant, maar Zuid-Amerika swingt, bruist en is minstens zo geweldig. Het contact met de bevolking in Zuid-Amerika is veel heftiger en intenser; Aziaten zijn in het algemeen rustiger en gereserveerder, terwijl de Zuid-Amerikanen die wij tegenkwamen barstten van de energie en van iedere dag een nieuw feest wisten te maken.” Aldus Presentator Art Rooijakkers:

Peking Express: Zuid-Amerika . Vanaf zondag 25 februari om 20.30 uur op NET 5

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Peking Express ontdekt Zuid-Amerika
« Reactie #1 Gepost op: 20-01-2007, 09:44:43 »

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Peking Express ontdekt Zuid-Amerika
« Reactie #2 Gepost op: 20-01-2007, 12:53:15 »
Ik weet dat jij het ook al had gepost in het topic van peking express 2007, maar het lijkt mij een prima plan om de discussie over de komende peking express te houden in dit topic ;)
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline alex89

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Peking Express ontdekt Zuid-Amerika
« Reactie #3 Gepost op: 22-01-2007, 12:07:15 »
Kijk er nu alweer naar uit!
Jammer dat ik dan net op vakantie ben, maar dan heb ik die week erna meteen twee afleveringen ;)
Is het ook al bekend of het weer sudden-death vanaf het begin is?
Zou ik namelijk wel jammer vinden, want de spanning was voor mij op deze manier juist een stuk minder. Ook omdat koppels in de amulettenetappes niet allemaal hun best deden :)