Auteur Topic: [het mogelijke koppel] Chiméne & Bas  (gelezen 5184 keer)

Offline hAgAr

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just Cruisin'
[het mogelijke koppel] Chiméne & Bas
« Gepost op: 9-10-2006, 09:31:15 »
Met onbegrijpen afgelopen aflevering bekeken. Hoe is het toch mogelijk dat de verwende vip's beginnen te mokken en te mauwen over heimwee. Dat was in vorige P.E.-en toch anders. Ook dit keer weer twee koppels waarin kandidaten graag naar huis wilden.

Mijn oplossing was, om de twee teams opnieuw in te delen. Bob en Bart samen, en direct eruit en Chiméne en Bas lekker verder. Ik vond dat ook een mooiere match dan Chiméne en Bart. Nu zitten we nog steeds met die negatieve Bart Veldkamp in de race. Ik had het wel geweten als ik in het productieteam had gezeten. Herindelen, die kampen !!

Offline cinnie

  • Forumlid
Re: [het mogelijke koppel] Chiméne & Bas
« Reactie #1 Gepost op: 9-10-2006, 10:23:11 »
Volgens mij is Chimène toch het negatieve element van deze serie PE. Ze is Bart voortdurend aan het afkraken, iets dat ze ook nog voortzet in de door haar gegeven interviews na afloop van PE.

Offline Sanderman

  • Forumlid
Re: [het mogelijke koppel] Chiméne & Bas
« Reactie #2 Gepost op: 9-10-2006, 11:14:33 »
Negatieve Bart Veldkamp???

Als er iemand is die nog de laatste restjes energie van ergens diep uit je lijf kan bovenhalen is het Veldkamp wel. Wat je dan nu negatief ziet van hem is uhhh gewoon sportiviteit van zijn kant naar de anderen toe. Bovendien wordt hij steeds voor het blok gezet door die Chimene, zoals hij ook zei tegen Bas en Bob in de vrachtwagen dat het niet aan hem lag. Overigens niet alleen wordt hij voor het blok gezet maar ook voor het karretje gespannen want Bart kon zoals gewoonlijk weer extra vracht dragen zoals die crickettas en dan wordt hij daarna nog eens even lekker afgezeken door die vrouw. Nou, daar wordt geen mens vrolijk van, Bart dus ook niet.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: [het mogelijke koppel] Chiméne & Bas
« Reactie #3 Gepost op: 9-10-2006, 11:40:58 »
Herindeling van koppels zou ik wel raar vinden hoor

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [het mogelijke koppel] Chiméne & Bas
« Reactie #4 Gepost op: 9-10-2006, 16:10:45 »
Ik vond dat Bas het nou juist zo perfect analyseerde: Bart en Chimène zijn als een oud getrouwd koppel dat elkaar steeds van alles de schuld loopt te geven, en zijn advies vond ik ook sterk: gewoon mee ophouden, met dat proberen gelijk te krijgen.

Dit zijn twee karakters die botsen, en dan trek je uiteindelijk niet onder dergelijke stressvolle en intieme omstandigheden. Daarvan heeft niet de een of de ander schuld. En ik denk dat kijkers (wij dus) in deze partij trekken voor degene in wie zij zich het meest herkennen.

Bart is een driftkop die onder stress behoefte heeft stoom af te blazen door ferme dingen te roepen als 'Ik stop ermee!!'. Ik moet me sterk vergissen als dat helemaal niet letterlijk is, maar niks meer dan zich afreageren. En net als bij een stoomfluit kan dat flink irritant zijn voor anderen. Chimène begrijpt er in ieder geval niks van en gaat zagen: "Wanneer stop je dan? Nou? Zullen we morgen stoppen? Ja, als je zegt dat je stopt, dan moet je ook stoppen." Kortom: dit zijn twee mensen die op bepaalde gebieden twee totaal verschillende talen spreken en dat clasht. Zelf moet ik vooral grinniken als ik Bart's drift zie en hem zijn petje op de grond zie smijten. Ik herken mezelf erin. Het is veel geschreeuw en weinig wol en blaffende honden bijten niet. Gewoon over laten waaien. Ik stoor me dus juist aan het gezaag en gezuig van Chimène. Maar een ander heeft dat duidelijk precies andersom.

Niet Bart is negatief, niet Chimène is negatief. We zijn er al een aantal keer getuige van geweest hoe positief dit koppel kan presteren. Op dat paaltje bij de Kamasutraproef waren ze zelfs uitermate lief voor elkaar. Maar ze kunnen ook een enorm negatief effect op elkaar hebben, en dat wordt natuurlijk sterker naarmate de race vordert en de spanningen oplopen. Ze moeten dus maar niet gaan trouwen ;D.

Zo, als dit geen proefschrift amateurpsychologie was... ::)