Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 26548 keer)

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #20 Gepost op: 8-10-2006, 23:34:23 »
Tjeetje willemson ik schrik een beetje van je reactie. Begrijp je dan niet dat t hier om veel meer gaat als "geen zin meer hebben in?"
Bob heeft een hele toekomst die hij niet op t spel kan zetten voor dit spel. Bij Maxim was t gewoon lang leve de lol. ik heb t gezien ik ga ervan tussen.
Bij Bob speelt er veel meer mee.
Hij had dit niet kunnen voorzien, dat t zo extreem zou worden. Zou jij je goeie baan opgeven voor een tv spelletje?

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 6
« Reactie #21 Gepost op: 8-10-2006, 23:46:33 »
Tjeetje willemson ik schrik een beetje van je reactie. Begrijp je dan niet dat t hier om veel meer gaat als "geen zin meer hebben in?"
Bob heeft een hele toekomst die hij niet op t spel kan zetten voor dit spel. Bij Maxim was t gewoon lang leve de lol. ik heb t gezien ik ga ervan tussen.
Bij Bob speelt er veel meer mee.
Hij had dit niet kunnen voorzien, dat t zo extreem zou worden. Zou jij je goeie baan opgeven voor een tv spelletje?
Misschien is mijn reactie wat te erg ja. Maar ik vind nog steeds dat je niet moet opgeven. Je moet er van te voren vanuit gaat dat het gewoon superzwaar word, en als je dat niet wilt, moet je het niet doen.

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #22 Gepost op: 8-10-2006, 23:48:57 »
Voor Willemson

In dat geval waren er waarschijnlijk geen deelnemers geweest.


tekst verwijderd
« Laatst bewerkt op: 9-10-2006, 07:35:28 door Bakkertje »

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 6
« Reactie #23 Gepost op: 8-10-2006, 23:50:25 »
Voor Willemson

In dat geval waren er waarschijnlijk geen deelnemers geweest.


Karic.. je bent kortzichtig
Ze haddden gewoon niet aan BN'ers moeten beginnen ::niet-ok::

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #24 Gepost op: 8-10-2006, 23:51:57 »
dat is een andere discussie

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 6
« Reactie #25 Gepost op: 8-10-2006, 23:52:42 »
dat is een andere discussie
OK, maar het is wel zo ::tandpastasmiley::

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #26 Gepost op: 9-10-2006, 07:26:52 »
Tuurlijk peigert het je af, maar dat weet je van te voren, en dan moet je ook gewoon niet meedoen...

Maar wat ik niet snap is dit: Bob de Jong heeft alles in het schaatsen bereikt: Nederlands Kampioen, Wereldkampioen en Olympisch Kampioen. Wat maakt het dan uit om tot het uiterste te gaan in zo'n race?! Je moet een tijdje herstellen, tuurlijk, maar als je toch alles al gewonnen hebt kun je dat toch wel doen?

Als wij dit mee zouden maken zouden we met een maand volledig hersteld zijn, maar voor een topsporter duurt dat veel langer. Voor Bob is zijn lichaam zijn inkomstenbron, want zonder resultaten zijn er ook geen sponsors die hem ondersteunen tijdens zijn carriere, enne daarbij denk ik niet dat je mag stellen dat iemand maar door moet gaan omdat hij toch al alles gewonnen heeft. Alsof daar je topsportleven stopt :-\\...nee Willemson zo zit de topsportwereld niet in elkaar.

Denk ook niet dat je van te voren zo kunt inschatten dat je zo ziek kunt worden, tuurlijk weet je dat die kans er is...maar dat het zo erg kan zijn :-\\
Trouwens europees kampioen ontbreekt in je rijtje, misschien gaat hij daar dit seizoen wel voor? :P

Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Sanderman

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #27 Gepost op: 9-10-2006, 10:56:22 »
Vanaf vandaag weet ik het zeker: BN'ers zijn mietjes...
3 series Peking Express, naar mijn weten nog nooit één iemand geweest die er graag uit wou, en dan nu 2 (eerst Maxim en dan Bob)!

In mijn ogen mag Peking Express VIPS als een flop worden beschouwd

Niet alleen Maxim en Bob, maar ook had het niet veel gescheeld of Bas, Chimene en zelfs Bart wilden er ook de brui aangeven in de vorige afleveringen.

Ik vind het geen flop hoor maar ik vind het wel erg jammer dat je vooruit kan komen in een spel als dit als je blonde haren, blauwe ogen hebt en je draagt kleding die je schouders niet bedekken. Dat zag je wel weer met die cricketspeler in die oog-in-oog aktie met Hanna. Maar ja, jij ziet Hanna wel zitten dus daar zal jij wel geen kwaad woord over willen horen nietwaar ? ;)

Offline Peter M.

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #28 Gepost op: 9-10-2006, 10:57:31 »
Bob, wat ben ik vreselijk in je teleurgesteld. Je hebt je ingeschreven voor de serie en je weet wat de impact daarvan kan zijn. De kijkers mogen dan ook verwachten dat je tot je grenzen gaat en het liefst erover heen. Zeker van een topsporter mag dat verwacht worden. Het gezeur van allerlei mensen die je gelijk geven omdat je aan je lijf moet denken, is volledig misplaatst. Als je na de serie een goed herstelprogramma had gevolgd, was je binnen een paar weken weer topfit geweest.
Je hebt je nu vreselijk in je kaarten laten kijken. Het gezicht dat je trok, alsof je de ergst denkbare marteling moest ondergaan, is een topsporter onwaardig. Je bent een rolmodel voor de Nederlandse jeugd, en daar past niet zo'n opzichtig gejank bij. Van mensen zoals jij wordt verwacht dat ze strijdend ten onder gaan. Je presenteert jezelf als een zielepoot en daar bewijs je jezelf en je collega-topsporters geen dienst mee. Bovendien sleur je Bas in je ellende mee en dat is helemaal treurig. In dat opzicht kan je een voorbeeld nemen aan Chimene en enkele andere deelnemers, die uitsluitend met opgeheven hoofd verslagen willen worden. Jammer Bob, heel jammer!!

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 6
« Reactie #29 Gepost op: 9-10-2006, 10:58:46 »
Niet alleen Maxim en Bob, maar ook had het niet veel gescheeld of Bas, Chimene en zelfs Bart wilden er ook de brui aangeven in de vorige afleveringen.

Ik vind het geen flop hoor maar ik vind het wel erg jammer dat je vooruit kan komen in een spel als dit als je blonde haren, blauwe ogen hebt en je draagt kleding die je schouders niet bedekken. Dat zag je wel weer met die cricketspeler in die oog-in-oog aktie met Hanna. Maar ja, jij ziet Hanna wel zitten dus daar zal jij wel geen kwaad woord over willen horen nietwaar ? ;)
Maar vrouwelijke charmes die gebruikt worden hebben we in vorige series toch ook al gezien? Ik snap niet dat sommige mensen daar nou zo dramatisch over doen hoor...

Offline Sanderman

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #30 Gepost op: 9-10-2006, 11:04:55 »
Nou, ik doe er niet dramatisch over. Ze moeten dat zelf maar weten maar dan moeten ze dus ook niet zo heftig lopen te roepen als ze ergens voor worden geïnterviewd dat wij mannen maar aan een ding kunnen denken. Want als je het zo in iemands gezicht wrijft kun je dat wel verwachten in een maatschappij waar emancipatie enzo niet erg telt. Ik ben meer een type persoon die succes nastreeft door ervoor te werken totdat je erbij neervalt, zoals Bart dat deed met het graven. Hanna en Terence gebruiken andere technieken... het zij zo.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 6
« Reactie #31 Gepost op: 9-10-2006, 11:06:21 »
Nou, ik doe er niet dramatisch over. Ze moeten dat zelf maar weten maar dan moeten ze dus ook niet zo heftig lopen te roepen als ze ergens voor worden geïnterviewd dat wij mannen maar aan een ding kunnen denken. Want als je het zo in iemands gezicht wrijft kun je dat wel verwachten in een maatschappij waar emancipatie enzo niet erg telt. Ik ben meer een type persoon die succes nastreeft door ervoor te werken totdat je erbij neervalt, zoals Bart dat deed met het graven. Hanna en Terence gebruiken andere technieken... het zij zo.
Maar als het op de makkelijke manier kan, dan doe jij dat toch ook?

Offline Sanderman

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #32 Gepost op: 9-10-2006, 11:44:14 »
Maar als het op de makkelijke manier kan, dan doe jij dat toch ook?

Nee hoor, echt niet. Zoals je misschien weet van mijn ER posts weet je dat ik nogal wat te verhapstukken heb in mijn leven en dus heb ik voor mezelf de waarde gezien van voor iets knokken in het leven. Liefst hoe moeilijker hoe beter. Kijk maar naar wat het Bart heeft opgeleverd. Die wil koste wat kost gewoon niet verliezen, zoals met dat graven. Dan komt er een oerinstinct boven bij een mens en daar heb je nog wel eens wat aan als het erop aankomt. Nou, nu is PE geen zaak van leven en dood en dus zou je kunnen zeggen van: doe het maar op een gemakkelijke manier. Kijk maar naar Pieter met dat voorkruipen in de tempel voor de tica, maar als de rode loper voor Hanna dan zo wordt uitgerold door met de looks te strooien zoals tegen de cricketspeler, heeft je PE overwinning geen glans. Wat dat betreft was de vorige keer wel beter met die pelgrimstocht van de Tibetaanse monniken. Kijk, daar dwing je als BN'er nou respect mee af in televisieland, al had Van der Geest het al gauw gezien... maar toch.

Offline Sanderman

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #33 Gepost op: 9-10-2006, 12:08:25 »
Bovendien sleur je Bas in je ellende mee en dat is helemaal treurig. In dat opzicht kan je een voorbeeld nemen aan Chimene en enkele andere deelnemers, die uitsluitend met opgeheven hoofd verslagen willen worden. Jammer Bob, heel jammer!!

Tsja, in ieder geval heeft Bob nog nergens zo lopen natrappen in interviews als voorbeeldmodel Chimene gedaan heeft. Dat soort acties is niet alleen jammer en treurig, maar ook nog eens erg zielig en kinderachtig.

Offline tweenie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #34 Gepost op: 9-10-2006, 13:01:24 »
Bob, wat ben ik vreselijk in je teleurgesteld. Je hebt je ingeschreven voor de serie en je weet wat de impact daarvan kan zijn. De kijkers mogen dan ook verwachten dat je tot je grenzen gaat en het liefst erover heen. Zeker van een topsporter mag dat verwacht worden. Het gezeur van allerlei mensen die je gelijk geven omdat je aan je lijf moet denken, is volledig misplaatst. Als je na de serie een goed herstelprogramma had gevolgd, was je binnen een paar weken weer topfit geweest.
Je hebt je nu vreselijk in je kaarten laten kijken. Het gezicht dat je trok, alsof je de ergst denkbare marteling moest ondergaan, is een topsporter onwaardig. Je bent een rolmodel voor de Nederlandse jeugd, en daar past niet zo'n opzichtig gejank bij. Van mensen zoals jij wordt verwacht dat ze strijdend ten onder gaan. Je presenteert jezelf als een zielepoot en daar bewijs je jezelf en je collega-topsporters geen dienst mee. Bovendien sleur je Bas in je ellende mee en dat is helemaal treurig. In dat opzicht kan je een voorbeeld nemen aan Chimene en enkele andere deelnemers, die uitsluitend met opgeheven hoofd verslagen willen worden. Jammer Bob, heel jammer!!

Tjonge tjonge de beste stuurlui staan aan wal. Bob kon toch niet weten dat dit zo zou aflopen? Je hebt in ieder geval geen verstand van topsport!!

Bob niets van aantrekken hoor, je hebt het prima gedaan.


Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #35 Gepost op: 9-10-2006, 13:30:31 »
Ik begrijp hier helemaal niks meer van. Ik vind dat Maxim er wel erg genadig afkwam in vergelijking tot Bob.
En dat alleen omdat Bob een topsporter is?
Kijk als Bob afvalt gaat t meteen van zijn spieren af. Bij ons en zo ook bij de andere deelnemers zou eerst de opgebouwde vetreserve aan de beurt zijn. Maar die had Bob al niet dus vandaar dat wij ook weer sneller zouden zijn opgeknapt. Bovendien nemen wij met minder genoegen gewoon omdat we niks moeten met ons lijf.
En wat nou Bart graaft een gat met zoveel ambitie omdat hij koste wat kost niet wil verliezen. Is hij nog topsporter? Volgens mij niet meer anders had hij hetzelfde gereageerd als Bob nu deed.
Inderdaad Bob, niks van aantrekken.

Offline karic

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #36 Gepost op: 10-10-2006, 18:18:13 »
Ik vind het juist een hele dappere keuze van Bob! Je ziet aan alle kanten dat hij het echt wel vervelend vindt voor Bas en dat hij eigenlijk nog wel wil. Deze topsporter kiest voor zijn gezondheid en het schaatsen. De meeste mensen hebben geen idee wat voor afbraak je pleegt op je lichaam tijdens zo'n reis, dat duurt echt wel even voordat hij weer hersteld is.

Respect Bob!
jullie waren een prachtig duo, ik heb er van genoten! ::bravo::

Ik niet, ik vond het een jankerd! Je weet toch waar je aan begint als je aan zo iets mee gaat doen? Maaaaarrr.. India is een aanslag, dat is waar. Ik ben er zelf geweest en het is het enige land geweest waarvan ik zo blij was dat ik thuis was! Je wordt idd gek van al die mensen die om je heen gaan staan en naar je staan te staren.

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #37 Gepost op: 10-10-2006, 20:53:50 »
Nou, de beste stuurlui staan elkaar weer op de wal te verdringen, dat blijkt maar weer. Hele analyses waaruit moet blijken wat een jankerd en een loser iemand als Bob is, bezien door de ogen van waarschijnlijk dikbuikige televisiekijkers met een glaasje prik in de ene en een zakje chips in de andere hand. Hoe minder iemand heeft meegemaakt, hoe gemakkelijker het leven lijkt natuurlijk. Wat dat betreft zeggen de stupide bijdrages hier meer over de schrijvers ervan dan over Bob, dus laat verder maar (dit tot degenen die in staat zijn tot wat genuanceerdere gedachtengangen ;)).

Overigens: er was een enorm verschil tussen Bob en Maxim. Niet wat betreft het er doorheen zitten, maar wat betreft de manier waarop ze ermee om gingen. Bob voelde zich echt schuldig tegenover Bas en liet dat ook blijken. Maxim deed net alsof het verschrikkelijk lollig was wat hij deed en hield geen seconde rekening met Guido. Sterker: hij zette hem volledig voor schut. Niet het opgeven vormt een verschil tussen deze twee, maar hun waardigheid.

Snap je dat heus niet Willemson? En snap je nog steeds niet wat het nou precies is wat jou als middenmoter-des-levens in staat stelt om juichend voor tv topsporters aan te moedigen en je olijk in het oranje te steken? Daarvoor zijn offers nodig waarvan jij niet eens kan dromen. Matig je daarover dus ook maar geen meninkje aan, wil je?

P.s.: Ik zie net dat je 15 bent. Sorry. Dan mag je aanmatigende meninkjes hebben. Had ik ook.
« Laatst bewerkt op: 10-10-2006, 20:58:57 door Starry Night »

Offline anne-soos

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • don't worry be happy.
Re: Aflevering 6
« Reactie #38 Gepost op: 10-10-2006, 20:58:05 »
Bob wist dat er een schaatsseizoen aankwam...komt wel vaker voor in de winter...toch? Wat hij waarschijnlijk niet wist dat het allemaal zo zwaar zou zijn. Ik vond het leuk om nu eens een andere Bob te zien dan de verbeten schaatser. Het was leuk om de vriendschap te zien groeien, jammer dat het zo af moest lopen.
En mocht één of ander centrum nog eens gaan kloneren...ik stel voor nu eens geen schaap maar een Bas.  ::rofl::

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #39 Gepost op: 10-10-2006, 21:04:58 »
Bob wist dat er een schaatsseizoen aankwam...komt wel vaker voor in de winter...toch?

Tuurlijk wist hij dat maar t moment van die expeditie lag zover vooruit dat hij waarschijnlijk wel weer optijd op kracht was gekomen bij een normale gang van zaken. Nu echter, kon hij uitrekenen hoelang t zou duren voordat hij weer fit genoeg was. En zoals eerder al gezegd zou dat voor hem een langere weg zijn geweest als voor ons soort "normale" burgers.