Auteur Topic: Vragen over Peking Express ??  (gelezen 59337 keer)

Offline halven

  • Forumlid
Re: Vragen over Peking Express ??
« Reactie #80 Gepost op: 1-06-2006, 22:21:23 »
hallo mede-fans

Ik heb eigenlijk een praktisch vraagje, meer gericht naar de crew/cameramannen e.d. Ik weet enkel niet hoe ik hen kan bereiken dus misschien hebben jullie wel ervaring hiermee.

Tijdens de making-of aflevering meldde de crew dat ze na aankomst in tibet geveld werden door hoogteziekte. Ik vraag mij af hoe zij dit te boven zijn gekomen? Hebben zij medicijnen ingenomen? Naar mijn weten is hoogteziekte zeer ingrijpend en is het praktisch onmogelijk om de reis verder te zetten, maar dit is hen toch gelukt?

Kan er mij hierover inlichtingen geven? Of eventueel ergens waar ik hun methode kan verkrijgen? Theoretisch is veel te vinden, maar ik had graag eens een ervaring hierover gehoord, aangezien ik volgende maand hetzelfde onderga en ik zeker mijn reis niet wil afbreken hiervoor.

thanks a lot!

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Vragen over Peking Express ??
« Reactie #81 Gepost op: 2-06-2006, 00:01:05 »
Bij onze toeristische informatie over Nepal op deze pagina:
http://www.realitynet.org/index.php?p=toer_nepal_himalaya
staat iets over de Hiimalaya en hoogteziekte.

Het beste is om hoogteziekte te voorkomen. Maar soms ben je er gevoelig voor en heb je er al last van zodra je het vliegtuig uitstapt.

Citaat
Hoogteziekte ontwikkelt zich doorgaans tijdens de eerste 8 tot 24 uur van een klim. Onder de 3.000 meter komt het minder vaak voor; milde symptomen zijn o.a. hoofdpijn, slechte eetlust, duizeligheid, moeheid, kortademigheid, misselijkheid, en een slechte nachtrust. Op dit moment moet je eigenlijk de klim staken. Je moet rusten, regelmatig eten, pijnstillers nemen, en water blijven drinken. Neem geen alcohol. Als de symptomen toenemen tot zware hoofdpijn en overgeven, stop dan met klimmen en daal af tot een hoogte waar de symptomen afnemen. Daarna kan je weer verder klimmen.


Er zijn inderdaad medicijnen die gebruikt kunnen worden. Op onderstaande URL kun je veel info vinden over medicijnen bij hoogteziekte. Maar ik adviseer je , om je goed op de hoogte te stellen bij je huisarts of bij een arts waarnaar hij je verwijst en niet zelf aan te dokteren.

http://www.hoogteziekte.info/serv021.htm
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline halven

  • Forumlid
Re: Vragen over Peking Express ??
« Reactie #82 Gepost op: 2-06-2006, 11:51:17 »
ok thanks! ik zal daar eens ten rade gaan

Offline monqie

  • Forumlid
inschrijven PE
« Reactie #83 Gepost op: 2-06-2006, 19:26:15 »
Heeft iemand misschien enig idee wanneer je je zou kunnen inschrijven voor een nieuw seizoen van Peking Express of er uberhaupt een nieuwe reeks komt????
dank jullie wel!!

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
inschrijven PE
« Reactie #84 Gepost op: 2-06-2006, 19:32:48 »
Heeft iemand misschien enig idee wanneer je je zou kunnen inschrijven voor een nieuw seizoen van Peking Express of er uberhaupt een nieuwe reeks komt????
dank jullie wel!!

deelnameformulier

Hier kan je je inschrijven voor Peking Express monqie en er komt zeker weten een nieuwe reeks van Peking Express.  ::jaja:: :)

Offline topie

  • Forumlid
Re: Vragen over Peking Express ??
« Reactie #85 Gepost op: 3-06-2006, 18:24:43 »
hello mensen weet er iemand wanneer Peking Express 4 word opgenomen
en waar dat zal gebeuren en tot wanneer je jezelf kan inschrijven?  ;)

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vragen over Peking Express ??
« Reactie #86 Gepost op: 3-06-2006, 18:33:19 »
Ik weet niet wanneer het opgenomen wordt, waarschijnlijk in augustus/september.
Waar? Is nog niet bekend
Tot wanneer je jezelf kan inschrijven is ook nog niet bekend.

Ik hoop dat je vragen voldoende beantwoord zijn.

Offline wiedewiedje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vragen over Peking Express ??
« Reactie #87 Gepost op: 3-06-2006, 19:01:50 »
Hey!! Ik vroeg mij af of er nieuwe afleveringen gaan komen voor peking express en expeditie robbinson en zoja... hoe kan ik mij hier voor opgeven??
Groetjes Wietske
'I used to be schitzofrenic, but we're ok now!'

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vragen over Peking Express ??
« Reactie #88 Gepost op: 3-06-2006, 19:08:10 »
Hey!! Ik vroeg mij af of er nieuwe afleveringen gaan komen voor peking express en expeditie robbinson en zoja... hoe kan ik mij hier voor opgeven??
Groetjes Wietske

Voor Peking Express kun je je al opgeven via www.vt4.be (exacte link: deelnameformulier
Voor Expeditie Robinson is helaas nog niet bekend of er nog een serie komt, dus je kunt je ook nog niet opgeven :P

Offline TheNightcrawler

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vragen over Peking Express ??
« Reactie #89 Gepost op: 3-06-2006, 19:20:25 »
Voor Expeditie Robinson is helaas nog niet bekend of er nog een serie komt, dus je kunt je ook nog niet opgeven :P

Er komt nog een serie expeditie robinson dit jaar, selectie procedure is volgens mij al bezig. Waarschijnlijk kun je je niet meer aanmelden.
 ::)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Vragen over Peking Express ??
« Reactie #90 Gepost op: 3-06-2006, 19:42:54 »
Via net 5 is het nog niet mogelijk om je op te geven voor PE  >:(.
Dus de Belgen kunnen zich al opgeven via VT 4, maar wij moeten nog wachten tot na de zomervakantie tot we ons op kunnen geven...  >:(
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline TheNightcrawler

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vragen over Peking Express ??
« Reactie #91 Gepost op: 3-06-2006, 19:48:25 »
Via net 5 is het nog niet mogelijk om je op te geven voor PE  >:(.
Dus de Belgen kunnen zich al opgeven via VT 4, maar wij moeten nog wachten tot na de zomervakantie tot we ons op kunnen geven...  >:(

Je kan in het formulier van VT4 ook een nationaliteit opgeven, dus ik zou zeggen gewoon proberen :)
Via het ER2006 aanmeldformulier van kanaal2 zijn ook Nederlanders uitgenodigd voor ER selectie.

Offline wiedewiedje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vragen over Peking Express ??
« Reactie #92 Gepost op: 3-06-2006, 22:06:46 »
danku danku   ::ok::
'I used to be schitzofrenic, but we're ok now!'

Offline topie

  • Forumlid
Re: Vragen over Peking Express ??
« Reactie #93 Gepost op: 3-06-2006, 23:52:24 »
thanks tinuzzz ik heb mijn deelnameformulier vandaag gepost nu hopen op een reaktie

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vragen over Peking Express ??
« Reactie #94 Gepost op: 4-06-2006, 14:20:34 »
thanks tinuzzz ik heb mijn deelnameformulier vandaag gepost nu hopen op een reaktie
Graag gedaan!

Re: Vragen over Peking Express ??
« Reactie #95 Gepost op: 14-06-2006, 00:02:36 »
Een vraag die erg brand:::::: wanneer moet ik ons promoten mee te kunnen doen met het volgende seizoen?? Het zou zonde zijn als de vrolijke vriendelijke kijker niet kan genieten van dit super duo!!
Bedankt voor de reactie, gr liesbeth ::ok::

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Vragen over Peking Express ??
« Reactie #96 Gepost op: 14-06-2006, 08:04:54 »
Een vraag die erg brand:::::: wanneer moet ik ons promoten mee te kunnen doen met het volgende seizoen?? Het zou zonde zijn als de vrolijke vriendelijke kijker niet kan genieten van dit super duo!!
Bedankt voor de reactie, gr liesbeth ::ok::

Na de a.s. zomervakantie wordt er in Nederland meer bekend over het nieuwe seizoen van Peking Express!  :)

Offline Maaiketje

  • Forumlid
hoe kunnen we deelnemen aan peking express?
« Reactie #97 Gepost op: 27-07-2006, 15:07:38 »
Hoi allemaal!
Ik en mijn vader zijn dol op peking express.
Deelnemen aan het programma is onze grootste droom!
Ik weet helaas niet waar of hoe ik me kan aanmelden om deel te nemen.
Hopelijk krijg ik een paar interessante mails terug!
Alvast bedankt!
xxx

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vragen over Peking Express ??
« Reactie #98 Gepost op: 28-07-2006, 17:21:16 »
Bij ons (in Vlaanderen) kon je je tot 31 juli inschrijven. Ik heb zojuist de inschrijving op post gedaan!  8) ::ok::

(het zal wel weer niets worden, maar blijft leuk om te proberen en originele brieven enzo te verzinnen :) )

Offline Scabbers

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vragen over Peking Express ??
« Reactie #99 Gepost op: 1-08-2006, 23:46:41 »
Een psychologische thriller… Een beetje drama… En het is natuurlijk toch reality, maar dan zonder de ranzigheid.