Auteur Topic: peking 1 jaar later!!  (gelezen 111680 keer)

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
peking 1 jaar later!!
« Gepost op: 16-10-2005, 13:15:34 »
::oink:: Nou soms duurt het ff, k'lag eruit met mijn computer (tiscally=kut)dus nu dan maar:
1 jaar geleden begon het allemaal en ik moet jullie zeggen Art had gelijk: het doet je leven veranderen!!!
nog elke dag. Dacht ik aanvbangkelijk vandaag op tv, morgen in de krant en overmorgen verpakken ze vis in diezelfde krant!,  dat is dus niet waar maar dat had ik jullie al vaker laten weten.
Goed, we stonden op schiphol, en we schrijven 13 oktober, zenuwachtig rondkijkend zag je mensen staan met dezelfde Salamon schoenen en natuurlijk dito rugzakken: hé dat moeten onze mede/tegenstanders zijn!!
Heel raar was toen al dat Natalie bij een ,wat later bleek crewmember te zijn, stond. Ons werd duidelijk gemaakt dat contact tussen de koppels verboden was op straffe van uitsluiting, d'r stond een ekstra koppel klaar om ons te vervangen (nb. in het BLOK hebben ze het bewaarheid dat het dus wel es gebeurd!!) Ik had toen al zoeiets van ja welterusten dat bepaal ik zelf wel maar Jorien deed mij geloven dat ik me daar toch maar even aan moest houden> Zo gezegd zo gedaan en zelfs in het vliegtuig waren we als koppels vanelkaar geplaats en ik moest dus het hele vliegtuig doorsjouwem om een beetje een beeld van de andere koppels te krijgen. Just en Brechtje waren de eerste waar ik "contact" mee kreeg. De vliegreis was lang en de aankomst op Airport Peking was chaotisch, de crew/ organisatie bmoest er even weer slag van krijgen.
Morgen meer???
doeg,8 berg

::zwaai:: Rinck ::zwaai:: Je moet even een spatie tussen de codes van de smilies en de andere woorden houden anders doen ze het niet. Heb 'm even voor je gerepareerd.
« Laatst bewerkt op: 17-10-2005, 00:30:48 door Test »

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #1 Gepost op: 16-10-2005, 17:02:44 »
Rink  ::bravo:: ::bravo::.....geweldig,....zo komen we weer helemaal in de stemming Ga door, ga vooral door!!!
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #2 Gepost op: 16-10-2005, 17:03:50 »
Rinck hartstikke leuk verslag  ::bravo:: ::bravo::

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #3 Gepost op: 16-10-2005, 19:11:52 »
Vet cool, Rink! 8)

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #4 Gepost op: 16-10-2005, 23:12:40 »
 Morgen is dus al snel, net terra gekeken, en dacht ff kijken, nu al reakties dat geeft de burger moed!

Peking Airport, alles is nieuw voor ons allemaal dus kijken we in het rond als een schoolklasje, de bus staat klaar en evenzo een serie busjes die naar later bleek onze volgauto's waren. De bus in en het eerste probleem : we passen er amper in omdat ook de bepaking (de rugzakken)in de bus moesten en er niet onder zoals "bij ons" meestal het geval is. Nou stampen en een plekkie zoeken, vervolgens een busreis vab ik geloof meer dan één uur door Peking langs een ogenschijnlijk rechte weg met populieren. Was ik wel wat verbaast over k'had eigenlijk wat andere bomen verwacht maar nee hoor gewoon peppels net als "bij ons". Aankomst in een redelijk hotel en daar gelijk naar een hotelkamer gedirigeerd én deur op slot, nou ja zeg! We mochten er niet uit en weer geen contact met elkaar, begon wel wat flauw te worden maar ja dat waren/zijn the rules en je moet het spel spelen zoals het gespeeld moet worden....oh jaa, nou dacht het niet! Gelijk op de kamer van alles verzameld, ekstra wc. papier (wie kon toen bevroeden hoe heerlijk dat later was!!!) zeepjes ,tandenborstel (eentje ekstra!) en van die prachtige maffe chinese slofjes die mij natuurlijk niet pasten (maatje 47 met pijn...) maar k'heb ze nog steeds! Zo ook "don't disturb"voor buiten aan de klink van je kamer maar gelijk geanexeerd, kwam later goed van pas (Mapel, help me verderop in de verhalen eraan herinderen!, want tís leuk en van belang!!!)
In de hotelkamer met Jorien wat zitten kletsen en op de tafel en stoelen gestaan om het raam uit te kunnen kijken. Wat zagen we: fietsende chinesen, veel chinesen, heel veel chinesen. Verder was er uitkijk op een bouwlokaties en toen al hadden we door dat we toch in ander deel van de wereld zaten met andere gebruiken. Op de bouwplaats stond een shovel mét chauffeur maar de 30 chinezen eronheen stonden op puinresten te beuken met een houweel! Ze waren een fundering aan het maken en t'was echt puur handwerk terwijl de machines er bij stonden te kijken! leg dat maar es uit. Plots gebonk op de deur.... morgen meer.....flauw hé
doeg

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #5 Gepost op: 16-10-2005, 23:19:37 »
geweldig leuk Rinck... ik blijf meelezen  ::jaja:: ::ok::

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #6 Gepost op: 16-10-2005, 23:58:24 »
ja rink ik kan je tot vervelens toe helpen herinneren aan dat bordje ::rofl:: ::rofl::, maar geef maar even mee dan wanneer in de race dat ongeveer gaat spelen, dan kan ik je er aan houden ;)
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #7 Gepost op: 17-10-2005, 00:03:32 »
Ik blijf zeker meelezen erg leuk weer deze  ::ok:: ::ok::

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #8 Gepost op: 17-10-2005, 00:04:20 »
Ik wacht met spanning af tot morgen ::jaja::

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #9 Gepost op: 17-10-2005, 00:38:01 »
Doe je ook al aan cliffhangers Rinck? ::tandpastasmiley::

Ik blijf je verhaal ook volgen! ::ok::
Geniet nooit met mate...

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #10 Gepost op: 17-10-2005, 00:42:40 »
Leuk om te lezen! ::bravo::

Offline Eurik

  • winnaar pool TI 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #11 Gepost op: 17-10-2005, 22:40:08 »
Wat leuk! :D
Kom je elke dag hier en verslag brengen totdat het spel afgelopen zou zijn? :D

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #12 Gepost op: 17-10-2005, 23:27:46 »
 ::regenboog:: k'loop al wat achter vandaar:
daar werd op de deur geklopt, hard geklopt zacht geklopt!!!

"jullie mogen naar beneden komen" , tussendoor waren we al geintervieuwd hoor ( je weet wel dat intervieuw waar Jorien weet te vertellen hoe ze wordt/werd opgevoed en ik met zo'n gereformeerde smoel zit te kijken (bah!))
Goed , beneden aangekomen zien we weer diezelfde stellen/koppels en krijgen we instructies na te zijn verwelkomd.
De big Boss komt ook langs en maakt zichzelf bekend, een kleinkereltje met lang blond haar!, ik voel verwantschap. "jullie dienen je aan de regels te houden, daarvoor heb je een contract ondertekend", doe je dat niet dan krijg je een gesprek met mij! Twee maal zo'n gesprek en dan lig je eruit. Niets aan duidelijkheid te wensen over gelaten lijkt mij, maar eem spreeuw is geen mus (zeg ik dan). Intussentijd zat ik nog met mijn meegesmokkelde chocolade, dat begon wat te jeuken en smelten. Maar diep in mijn ekstra tas wegstoppen, maar ook die werden gecontroleerd!
Na de rede werd ons het doel van de reis nogmaals duidelijk gemaakt door het crewhoofd en mochten we samen gaan ....eten, eten! dineren meneer aan een heuse chinese tafel oftewel zoeentje die je rond kan draaien en waar je met die bamboestokjes vanalles van af kan plukken, heerlijk dus niet gegeten maar echt gevroten.
Dat werd de andere morgen wel anders!, een vreselijke warme hap, niet te vreten en jorien kreeg alleen de warme witte lijst weg. Ik heb nog een stukje wat op kip leek maar opgegeten in de veronderstelling dat ik die dag biezonder weinig anders zou krijgen (hetgeen dus ook zo bleek te zijn!!)
Na het ontbijt eindeloos wachten (Peking express is wachten, wachten en wachten)worden we in geblindeerde  volgbusjes afgevoerd naar de verschillende lokaties in de stad vanwaar we de Drumtower (golou in het chinees )moeten zoeken. Hier begon voor ons de eerste grap al ;ze waren onze bepakking vergetyen aan ons mee te geven. Kijk maar na je ziet ons pas bij Roos in de Drumtower komen. Daarvoor zijn er geen beelden van ons omdat wij doodleuk aan het wandelen waren zonder bepakking. Weet je wat mooi was k'hoorde daar midden in Peking Eksters schreeuwen en dat maakte het voor mij erg vertrouwd, maf hé
Morgen eerste reisdag! én de gevangenis!!!
dit laatste is geen cliffhanger Mapel en bedankt voor je bordje maar dat duud nog even hoor!
is getekend 8-berg!!!

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #13 Gepost op: 17-10-2005, 23:30:20 »
 ::ok:: ::ok:: Rinck

Ik vind het heel plezierig om te lezen  :) :D

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #14 Gepost op: 17-10-2005, 23:59:25 »
gaaf dit 8)

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #15 Gepost op: 18-10-2005, 22:49:39 »
Stukje dagboek:
Wat een ongelooflijk land en wat een trip, onbeschrijflijk, en dan één dag hier en aan het eind van die dag met z'n allen op het politiebureau!!!

Nou , tís net of ik herbeleef , door het te schrijven voelt het weer alsof je daar bent! Ik hoor de Eksters weer schreeuwen. Goed ,uitleg. De eerste dag Peking had ik hiervoor al iets van beschreven. We zijn in de taxi, hadden wij niet de 4de?, buiten de stad gebracht, we praten dan weer over een paar uur rijden hoor!. Gedropt en eigenlijk gelijk een lift of eentje ?, nee twee ,drie achterelkaaraan , vrachtwagens. Daarna een busje, VWachtig kwa vorm, we mochten achterin zitten bij een stel jongeren die vanwege het geloof naar een bijeenkomst gingen> Haast de hele dag met hun gereist maar het mocht maar tot 16.30. Grdropt in één of ander kutdorppie in de bergen op een plaats waar buitenlanders en dus ook andere talen nog nooit waren doorgedrongen. Toch iets gevonden om te slapen bij een boerenechtpaar met , hou je vast, twee!!! kinderen, van die aardige schaapjes waar je eigenlijk tegen wil zeggen : "doe toch je ogen eens open!". Ok , na de kennismaking en de verontwaarding over mijn lengte, de haarkleur van Jorien( henna hoor!) en mijn maat schoenen (47 met pijn!)had ik eigenlijk wel even zin om het dorp wat door te lopen. Oh , had ik maar..... Tijdens mijn wandeling trok ik de aandacht van de dorpelingen én de politie. Zij probeerden mij te vragen wat ik daar te zoeken had, dwz. dat vermoeden had ik. Communiceren met chinezen kon alleen Jeroen (bleek nadien) en was/is niets voor mij. Door de aanloop van mensen én politie ( d'r waren intussentijd wel al zo'n 10 apenpakkies bijgekomen) kwam ook een deel van de crew maar es kijken. Goed om kort te gaan, we werden opgepakt en in collonne naar het politiebureau afgevoerd, die lag wel weer op een uurtje rijden hé. Daar aangekomen konden we gaan zitten in een vreselijke ruimte waar wij van PE aan één kant kwamen te zitten en onze bewakers aan de andere kant. Een soort filmscene, heel onwerkelijk. Wachten, wachten en wachten. De securitie van PE (ook daar was in voorzien) was opgeroepen en ook hun tolk moest meekomen. Dat duurde natuurlijk ook weer een paar uurtjes. Inmiddels was het rond twaalfen middernacht, moe, honger, balen, vervelend en alleen een kopje chinese thee (thee met heel veel bladen erin!)Een hele sinistere sfeer inmiddels waarbij we elkaar lacherig maar ook zenuwachtig aankeken omdat geen van allen goed wist wat we ermee aanmoesten. Na het lange wachten kwam uiteindelijk de verlossing in de vorm van Mark die de chinesen ervan wist te overtuigen dat alle beelden gewist waren. Dat was namelijk de bottelnek, we waren door restricted area gereist en vanwege a nuclear power station die km. verderop stond mochten we daar niet reizen. Goede voorbereiding dacht ik zo!! In collonne naar buiten de provincie gebracht en ook de andere koppels op der hoogte gebracht van dit onheil. s'Nachts tegen tweeën gegeten in een prachtig Hotel met de rest van de crew, wie zei ook al weer dat het bikkelen was dat PE-gebeuren!
Wat een start van de race, Rinck & Jorien waren twee dagen van huis en zaten al in de nor! collega's hadden het al voorspeld, k'was mijn eerste fles wijn al kwijt!
Morgen meer?
was getekend 8-berg

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #16 Gepost op: 18-10-2005, 22:55:24 »
ja rink ik kan je tot vervelens toe helpen herinneren aan dat bordje ::rofl:: ::rofl::, maar geef maar even mee dan wanneer in de race dat ongeveer gaat spelen, dan kan ik je er aan houden ;)
Bedenk net dat er meerdere bordjes een rol gaan spelen!
dus Mapel; bordje(s) hotel en bordje park in zuidchina waar we moesten rennen en vrasen beantwoorden.

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #17 Gepost op: 18-10-2005, 22:57:08 »
Wat leuk! :D
Kom je elke dag hier en verslag brengen totdat het spel afgelopen zou zijn? :D
eigenlijk was dat wel mijn bedoeling. of ik red en volhou ligt aan jullie!!!

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #18 Gepost op: 18-10-2005, 23:00:15 »
 :D Geweldig Rinck, geeft echt een andere kijk op jullie Peking express  ::jaja::  ::ok:: ::ok::

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #19 Gepost op: 18-10-2005, 23:26:01 »
Wij lezen wel Rinck. ::zwaai:: Kom maar op met die verhalen. ;D
Geniet nooit met mate...