Auteur Topic: Door voor de selectie?  (gelezen 46385 keer)

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: Door voor de selectie?
« Reactie #40 Gepost op: 14-07-2005, 15:22:38 »
hoi Draak(je), waren ze met z'n tweeën? of waren er nog meer op de achtergrond? en werd het ook gelijk vastgelegd met de camera. Die sterke /zwakke kanten hebben ze nodig om te weten wat je reaktie is op bepaalde hijkele situaties, benieuwd hoe het verder gaat. Ook al gezwommen en gefietst?

Offline Joindy

  • Forumlid
Re: Door voor de selectie?
« Reactie #41 Gepost op: 14-07-2005, 15:41:04 »
Daar ben ik weer eens. Terug van weggeweest. Ik heb van de week ook een gesprek gehad in Breda en ik moet zeggen het viel me alles mee. Wij hadden een gesprek met Art en een Belg waarvan de naam me even ontgaan is. Het gesprek verliep prettig, dus ik hoop dat er een vervolggesprek komt.

Er was inderdaad een camera bij, dus alles is opgenomen. En er werd een polaroid gemaakt bij binnenkomst. De psychologische test was langdradig (duurde anderhalf uur). Goede organisatie, prima geregeld allemaal. Er was koffie, thee, fris, cakejes, broodjes. Petje af! En inderdaad, Art is erg leuk!!

groetjes Joindy

Offline sniper

  • Forumlid
Re: Door voor de selectie?
« Reactie #42 Gepost op: 14-07-2005, 16:28:54 »
Whooola, een camera? Die heb ik niet gezien! Of in ieder geval, daar was ik mij niet van bewust...  Mensen, ik ben er zo nieuwsgierig naar.. hopelijk worden het geen te lange weken.

Offline Nona

  • Forumlid
Re: Door voor de selectie?
« Reactie #43 Gepost op: 14-07-2005, 21:07:55 »
Mijn moeder en ik zijn gisteren ook naar Breda geweest en ik moet zeggen dat ik het heel leuk vond! Er hing een gezellige sfeer en het gesprek met Art was wel lache. Hij moest in ieder geval een paar keer om ons lachen, een goed teken??

Maar over die psychologische test.. bedoelen jullie dan die lange vragenlijst waarin ze oa je beste eigenschappen vroegen en je een cijfer aan jezelf moest geven? Want ik had begrepen dat je in de volgende ronde pas de psychologische test krijgt en dan ook gekeurd wordt door een arts...


Offline sniper

  • Forumlid
Re: Door voor de selectie?
« Reactie #44 Gepost op: 14-07-2005, 22:22:18 »
Hey nona! Leuk dat je er een goed oog op hebt... laat ons zeker iets weten als jullie geselecteerd zijn!
Die psychologische test is die ellenlange vragenlijst waarop je je naam en leeftijd (op elk blad) moest noteren.  Dat was bij de assistente Leen en psycholoog Jurgen.  Op die vragen moest je je antwoord enkel omcirkelen: ja of nee, nooit-soms -dikwijls- altijd, ja of oneens ...
Zoals ze ons al hadden meegedeeld waren er dus drie 'rondes' een vragenlijst (met onder andere eigenschappen van je zelf geven), het gesprek en die psychologische vragenlijst.


Offline Ni Hao

  • Forumlid
Re: Door voor de selectie?
« Reactie #45 Gepost op: 15-07-2005, 09:43:53 »
Hoi,

ook wij waren uitgenodigd om naar Breda te komen. Alleen het ging bij ons toch anders dan wij hier van jullie lezen. Wij werden verwelkomt door een dame die Sofie heet, die nam een polaroidfoto van ons. Nadat wij even gewacht hadden werden we geroepen, we hebben toen een gesprek gehad met Rene, Nederlandse man. Dat gesprek werd opgenomen, maar toen we klaar waren zei hij "ik weet niet of jullie nog andere dingen moeten doen, ik loop wel even met jullie mee."

Toen we echter bij die Sofie terugkwamen zei zij dat dat het was en dat we binnen twee weken bericht zouden krijgen. Wij vroegen of we niet een vragenlijst hoefden in te vullen, zoals een enkeling daar in Breda wel zat te doen, maar dat hoefde niet. :-\\
Hanteert men verschillende selectieprocedures, hebben ze een vergissing gemaakt of besloot die Rene in zijn eentje alleen al na dat gesprek (dat heel gemoedelijk ging) dat wij niet geschikt waren?! Ik snap het niet hor?! ???

Offline draakje

  • Forumlid
Re: Door voor de selectie?
« Reactie #46 Gepost op: 15-07-2005, 10:01:42 »
Hej 8berg,

Ja, ze waren met zijn tweeen. Maar er waren in andere kamertjes ook gesprekken gaande. En het werd opgenomen op een klein digitaal cameraatje. En nee, ik heb niet hoeven zwemmen of fietsen, het was gewoon een gezellig gesprek. Ben nu heel benieuwd. Ik hoop snel iets te horen!
In ieder geval was deze ervaring al super: ik begreep dat er duizenden inschrijvingen waren, dus om uitgenodigd te worden voor een gesprek is al TOP! En dan helemaal als dat gesprek ook nog eens met Art is... haha!

Offline Nona

  • Forumlid
Re: Door voor de selectie?
« Reactie #47 Gepost op: 15-07-2005, 13:00:35 »
nou, die psychologische test hebben wij dus niet gehad. ik vroeg nog aan die sofie of wij dat nog moesten doen en toen zei ze nee hoor jullie zijn klaar...

 ???

Offline Joindy

  • Forumlid
Re: Door voor de selectie?
« Reactie #48 Gepost op: 15-07-2005, 23:19:35 »
Wat vreemd dat niet iedereen hetzelfde moest doen. Wij hebben eerst die vragenlijst ingevuld waarin je o.a. je reiservaring moest invullen, en nog een gezondheidsverklaring e.d., daarna hadden we het gesprek en toen nog die ellenlange psychologische test met steeds zo'n beetje dezelfde vragen. Dus Nona en Ni Hao, ik snap ook niet dat jullie een andere procedure moesten volgen.  ???

Nu maar afwachten tot we iets horen. Houden jullie ons op de hoogte mocht je iets horen? Hopen dat dat snel is.....  ::tandpastasmiley::

groetjes Joindy

Offline mixedmessage

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Just love them!!!
Re: Door voor de selectie?
« Reactie #49 Gepost op: 16-07-2005, 08:55:10 »
Wat spannend voor iedereen die geselecteerd is voor de eerste ronde! Heel veel succes allemaal en hopelijk horen jullie dat je door bent voor de tweede!!!

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: Door voor de selectie?
« Reactie #50 Gepost op: 19-07-2005, 13:16:24 »
Potentiële kandidaten,
maak jullie geen zorgen, ook vorig jaar is er verschillend geselecteerd en is het niet steeds volgens een bepaald stramien gewerkt, dus wel of geen cameraopname of wel of geen ekstra gesprekken het maakt allemaal niet zo uit, als je er maar uitspringt kwa persoon. Naar zeggen was het ook vorig jaar zo dat men na twee gesprekken wel al wist wie men wilde hebben. Bij de Belgen bleek dat wat moeilijker te gaan, gek genoeg hadden zich ook veel meer Nederlanders opgegeven dan Belgen ( van horen zeggen hoor!)k'Weet natuurlijk niet hoe het dit jaar staat maar k'ben wel nieuwsgierig.
Als de selectie heeft plaatsgevonden bedenk dan wel dat je je aan de afspraken houdt (niet dat ik me daar nu veel van aangetrokken heb, maar toch). Er staat tot op Schiphol (straks!) een ekstra koppel klaar om je/jullie plaats in te nemen voor het geval je het toch nodig vindt om te gaan kleppen met de andere koppels. Aan de schoenen kun je zien wie gaat en blijf er eerst bij vandaan! Maar dat komt straks allemaal, ze vergaderen nu nog over jullie. Hou je taai!
groene groet ::joehoe::

Offline peking fan

  • Forumlid
Re: Door voor de selectie?
« Reactie #51 Gepost op: 21-07-2005, 19:31:14 »
Heeft iemand al wat gehoord over de volgende ronde? ik ben ook de 13e in Breda geweest en heb idd die (lange) vragenlijsten moeten invullen, interview gehad en daarna die (nog langere) psychologische test moeten doen... Ben eigenlijk erg benieuwd of iemand al nieuws heeft gehad, begint nu steeds spannender te worden!

Offline Joindy

  • Forumlid
Re: Door voor de selectie?
« Reactie #52 Gepost op: 21-07-2005, 22:23:27 »
Hoi Peking fan,

helaas....ik heb ook nog niks gehoord. Zitten we gelukkig in hetzelfde schuitje.

Ik check mijn inbox zo'n zes keer per dag. Maar misschien krijg je wel bericht via de post of telefonisch...?

Er zit niks anders op dan te wachten. Maar als ik IETS hoor, laat ik het natuurlijk even weten op dit forum.

Groetjes Joindy

Offline peking fan

  • Forumlid
Re: Door voor de selectie?
« Reactie #53 Gepost op: 24-07-2005, 16:30:49 »
Hoi Peking fan,

helaas....ik heb ook nog niks gehoord. Zitten we gelukkig in hetzelfde schuitje.

Ik check mijn inbox zo'n zes keer per dag. Maar misschien krijg je wel bericht via de post of telefonisch...?

Er zit niks anders op dan te wachten. Maar als ik IETS hoor, laat ik het natuurlijk even weten op dit forum.

Groetjes Joindy

Hej Joindy,

Ik ken het gevoel, denk dat ik mijn email zo'n 30 keer per dag controleer, ik ben zo nieuwsgierig of we door zijn naar de volgende ronde!

Als ik iets hoor, laat ik het ook direct weten!

Groetjes!

Offline Filien

  • Forumlid
Re: Door voor de selectie?
« Reactie #54 Gepost op: 24-07-2005, 18:57:01 »
Ni Hao en Nona, ik heb gehoord dat er nog zulke mensen waren die na het gesprek huiswaarts mochten keren. Maar zij kregen er de boodschap bij dat ze helaas niet geselecteerd waren en dat ze derhalve de psychologische test niet meer moesten invullen


Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: Door voor de selectie?
« Reactie #55 Gepost op: 25-07-2005, 14:12:24 »
Ze zitten nog te broeden, en echt dat zal toch nog ff duren. k'Hoor net dat er nog zo'n honderd zitten/staan te wachten!(Just is wezen eten!) ::oink:: en er gaan er maar zo weinig. Dus......rustig wachten, kijken en lezen (op de site dan hé!)

Offline peking fan

  • Forumlid
Re: Door voor de selectie?
« Reactie #56 Gepost op: 25-07-2005, 17:27:34 »
nog 100? wat ontzettend veel, zoveel heb ik er in Breda niet gezien. zijn dat 100 kandidaten of 100 koppels?

Offline Joindy

  • Forumlid
Re: Door voor de selectie?
« Reactie #57 Gepost op: 25-07-2005, 18:46:40 »
100 vind ik juist ontzettend meevallen... Ik was zelf uitgegaan van zo'n 300 koppels. Dat maakt de kans om door te gaan aanzienlijk groter....maar hoe groot??? (Kansberekenen is nooit een sterkte van me geweest....)

Wat een spanning!! Ik check ook serieus 8 keer per dag mijn mailbox (alweer twee keer meer dan vorige week). Maar je moet toch iets in de baas zijn tijd?

Groetjes Joindy




Offline peking fan

  • Forumlid
Re: Door voor de selectie?
« Reactie #58 Gepost op: 26-07-2005, 20:21:50 »
Ja, dat ligt eraan, als het 100 koppels zijn...

Dan zijn het 200 mensen nl. Maar als het er 100 zijn hebben we een kans van 1 op 12,5.... maar dat is nog steeds erg kleine kans hoor.

Wij hebben nog steeds niets gehoord, iemand anders al nieuws (goed of slecht)?

Offline Filien

  • Forumlid
Re: Door voor de selectie?
« Reactie #59 Gepost op: 27-07-2005, 12:52:47 »
Vroeg of laat zullen ze wel eens iets laten weten. Ik lig er in ieder geval niet wakker van, want de kans dat je erbij bent is zo miniem.