Auteur Topic: Peking Express 3 (2006)  (gelezen 50141 keer)

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Peking Express 2006????
« Reactie #40 Gepost op: 19-04-2005, 17:23:22 »
Tuurlijk mag je vechten. Maar niet te lang. Daar lijkt Ellen me te lief voor. ::bravo::
Geniet nooit met mate...

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Peking Express 2006????
« Reactie #41 Gepost op: 23-04-2005, 17:41:50 »
Volgend jaar:
Amsterdam Express. Route: Amsterdam, Barcelona, Gibraltar, Kaapstad, Jeruzalem, Dubai, over het water via Iran en Pakistan naar Bombai, dan de hele route van dit jaar andersom naar Peking, dan naar Hong Kong, Hanoi, en als eindbestemming Bangkok in Thailand. Dwars door Europa, Afrika en Azië, ik zie het al voor me 8) ::trots::

Offline Sariss

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik wil naar Pingyao :o)
Re: Peking Express 2006????
« Reactie #42 Gepost op: 23-04-2005, 18:14:57 »
Europa zal moeilijk worden: in 'The Trip' van Mtv werd al bewezen dat snel liften heel moeilijk is, voor al in nederland/duitsland etc. Bovendien denk ik niet dat het een uitdaging is. Je spreekt de taal immers en de cultuurverschillen zijn erg klein...

voorderest kan het wel :) (misschien iets door zuid-amerika?)
Waar is de Express in Peking Express dit keer....??

Offline bagpackie

  • Forumlid
Re: Peking Express 2006????
« Reactie #43 Gepost op: 1-05-2005, 22:48:09 »
Of van Peking naar Thailand, Vietnam, Laos? Kan allemaal!!!! Lijkt me super gaaf!!

Offline bongo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • King of the Bongo
Re: Peking Express 2006????
« Reactie #44 Gepost op: 7-05-2005, 09:59:45 »
Oost Azie heeft ook nog als extra moeilijkheid dat je de taal helemaal niet kan lezen. In Zuid Amerika wordt dat toch wel een stuk makkelijker, maar Zuid Amerika lijkt me ook zeker een mooie plek om te liften. Europa is trouwens mekkelijker dan je denkt. Je gaat zo met 170 km/u over de Duitse Autobahn  ;D. Gratis slaapplekken regelen zal wel moeilijker gaan, denk ik.
Bekijk mijn foto's van over de hele wereld op www.panoramio.com/user/88717

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Peking Express 2006????
« Reactie #45 Gepost op: 7-05-2005, 17:52:17 »
Ik heb even een mooie route uitgestippeld voor Peking Express 2006. De route gaat van Peking, dwars door China naar Katmandou, naar New Delhi, door het zuiden van Pakistan en Iran, over het water (liften met een boot ;D) naar (het peperdure) Dubai. Langs de kust van Saudi-Arabië naar (de stad) Kuweit, verder door Saudi naar de Jordanische hoofdstad Ammon, vanaf daar de bloedstollende race naar het eindpunt: De Rotskoepel in Jeruzalem.

Hier is de route op kaart: http://img156.echo.cx/img156/4018/pekingexpress2006route4fs.png

Offline suske76

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Peking Express 2006????
« Reactie #46 Gepost op: 9-05-2005, 19:45:42 »
Mooie route freekiewillem, alleen dat zijn 12 visa!! En niet allemaal van de leukste en makkelijkste landen. Karla en Sofie hadden Saoediarabië niet geheel overleefd denk ik. En Iran lijkt me lastig daar zo'n set visa voor te regelen, als het uberhaupt al kan, maar ik zou het graag zien gebeuren. (een soort van reisprogramme)

dat het naar of van Peking gaat of ging had niets anders te maken dat de eerste het pad volgde van de sporen van de peking express. PE2 is eigenlijk de naam PE niet meer waardig. Ze hebben de naam weten behouden door het heel handig in Peking te laten beginnen.

In Indië is engels een officiele taal. Alleen het is een beetje een upperclass taal. Hoewel die het ook niet altijd geheel machtig is. In Zuid-Amerika spreekt men ook wel drie woorden engels, maar als je de binnenlanden intrekt wordt het ook minder denk ik. En al zou het, laat ze dan bijv door hele stukken Brazilië gaan, daarom mijn voorstel:
Paramaribo - Punta Arenas, PE - Zuid-Amerika, de Atlantische Kusten (kan daarna de Pacifische kust nog gedaan worden PE 2007  ::tandpastasmiley:: )

Ze starten in Paramaribo en gaan via Frankrijk naar Brazilië, manaus, de amazone af, recife brasilia, rio, sao paulo, florianopolis, foç do igazu, paraguay, uruguay, buenos airos, pampa's bariloche, andes chili, kust punta arenas, nou daar zitten heel wat leuke etappes voor meneer Poppe tussen. Alleen misschien dat tussen een aantal etappes wat heen een weer gevlogen of gevaren moet worden, denk ik. Zoals in PE2 van China naar Nepal.
Overigens een PE west coast east coast op een PE dieet van twee euro per dag ... Da's een uitdaging. Of PE de balkan route een rondje op de balkan >:D

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Peking Express 2006????
« Reactie #47 Gepost op: 17-05-2005, 15:33:05 »
Meld je aan voor Peking Express 2006!

Peking Express komt terug in het voorjaar van 2006. NET 5 is op zoek naar vier Nederlandse duo's die zich met een minimum aan middelen, staande kunnen houden onder zware omstandigheden. Een onwaarschijnlijk avontuur waarin lichaam & geest tot het uiterste getest worden. Slechts twee duo's zullen de eindstreep halen en strijden om de hoofdprijs.
Heb je een (ex-)partner, een familielid of vriend(in), waarmee je dit grote avontuur aan wilt gaan, of durf je de uitdaging aan met een onbekende, door ons geselecteerde partner, zoals Krieke & Nathalie, schrijf je dan in voor Peking Express!

Klik hier voor het aanmeldformulier.

Bron: Net 5
Geniet nooit met mate...

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Peking Express 2006????
« Reactie #48 Gepost op: 17-05-2005, 15:37:48 »
als ik wat ouder zou zijn zou ik mee willen doen met m'n moeder, dies wel brutaal genoeg om zomaar een auto aan te houden enzo ;D

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Peking Express 2006????
« Reactie #49 Gepost op: 18-05-2005, 13:23:51 »
 ::tandpastasmiley:: Ik ga mee doen  ::jaja::

desnoods schrijf ik me alleen in  ::jaja::

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Peking Express 2006????
« Reactie #50 Gepost op: 18-05-2005, 19:55:53 »
desnoods schrijf ik me alleen in  ::jaja::
Cool, mss kom je dan ook wel zo'n leuke meid als Natalie tegen! ;)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Peking Express 2006????
« Reactie #51 Gepost op: 18-05-2005, 20:14:14 »
Cool, mss kom je dan ook wel zo'n leuke meid als Natalie tegen! ;)
dan ben je ckr blij ;D

Offline Miek**

  • Forumlid
Re: Peking Express 2006????
« Reactie #52 Gepost op: 21-05-2005, 16:35:53 »
Weet iemand waar ik aflevering 11 kan bekijken...?? ik heb hem gemist

Offline o0cinderellla0o

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Peking Express 2006????
« Reactie #53 Gepost op: 22-05-2005, 20:54:52 »
Hey hey!!
Het lijkt me egt relaxed om mee te doen, maar next year is net mn examenjaaar...
plus..ik sal tog nie door de selectie komen (een vorm van discriminatie) omdat ik een beetje chinees kan. ::regenboog::
..::Never let the fear of striking out keep you from playing the game::..

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Peking Express 2006????
« Reactie #54 Gepost op: 22-05-2005, 22:45:19 »
Het antwoord is dus ja!  ;D

Leuk dat er volgend jaar weer een Peking komt!!  ::ok::

Ben heel benieuwd naar de route  ::jaja::
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Peking Express 2006????
« Reactie #55 Gepost op: 22-05-2005, 22:56:25 »
Teheran-express?
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Peking Express 2006????
« Reactie #56 Gepost op: 22-05-2005, 23:53:39 »
Ja, 2006, een aflevering waar ik graag aan mee zou doen, maarja, alleen zie ik het niet zitten en dr is niemand die mee wil  ::ohno:: ... Maar kijken is natuurlijk net zo leuk  ::jaja:: ;D

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Peking Express 2006????
« Reactie #57 Gepost op: 23-05-2005, 00:14:57 »
... maarja, alleen zie ik het niet zitten en dr is niemand die mee wil  ::ohno::
Dat hoeft geen beletsel te zijn. Dat overkwam Krieke en Nathalie immers ook?

Offline angela1

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Peking Express 2006????
« Reactie #58 Gepost op: 23-05-2005, 08:05:21 »
yes mij ook blij.....Mijn man wat minder (vanwege de volume van de tv whahaha) Vind het helemaal super dat het weer komt iig...

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Peking Express 2006????
« Reactie #59 Gepost op: 23-05-2005, 10:20:50 »
Super dat het weer komt, ik ga zeker weer kijken! Het is leuke TV, elke keer weer spannend wie eruit gaat en het gewoon zien van verschillende culturen maakt het ook nog eens leerzaam :)